Min 1312 `Snakker ikke`til meg !

Medlem
20. juli 2011
Innlegg
844
Sted
Bærum
Jeg er veldig glad i Panerai men forelskelsen har gått litt over når det gjelder min nye 1312 av en eller merkelig grunn, jeg har gått fra 359 til 183 og 312 hvorav jeg ble glad i alle men ble flippesyk. Min superstrøkne 1312 ble erhvervet for noen måneder siden fra en privat selger som aldri hadde hatt den på armen og den fremstår fremdeles som u brukt/ny, jeg har bare prøvd den på armen noen minutter ved noen få anledninger, ellers er den i winderen. Flere remmer fra Aaron Combt Straps er handlet inn og garanti er utvidet til 8 år fra Bjerkedato.
Har lurt på om gleden ikke er der ennå grunnet viten av at inni der tikker det et 9010 verk uten hacking sekund, litt kjipere èvolution`verk evt.
Eller er det bare jeg som er på vei til å bli rar ? Tankene svirrer, skal jeg gå tilbake til basic 914/915 eller over til Submersible, eller la 1312 få en kjangs og bruke den så den blir min (med litt hairlines osv) ? Uten Panerai kan jeg naturligvis ikke være, kansje jeg må oppsøke en Paneraiterapeut ?
 
  • Trist
Reaksjoner: Oddemann
Skjønner greiene . Trur nok veien er tilbake. Er det en ting som irriterer meg grenselaust med Panerai om dagen så er det nettopp den seriøse nedgraderingen av klokkene med kjipere urverk. Designet er jo der , men det fungerer rett og slett ikkje for meg. Så då er det pre-kjipeperioden som gjelder.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
@Timewarp
Prøv litt til. Eller bytt til en annen Pam.
Jeg har hatt Panerai i samlingen helt siden begynnelsen av 2000 tallet. Digger designet og at de er litt sære. Personlig synes jeg 1312 er litt kjedelig. Jeg har alltid lett etter de som ikke er helt «mainstream»
Også synes jeg faktisk at farge på visere (gull eller blå) gjør mye av sjarmen.

Gi det et forsøk til:)
 
Jeg skjønner ikke helt tror jeg. Mulig jeg leser feil. Men hvordan kan du konkludere rundt en klokke du ikke har brukt? Du skriver at du kun har testet den på armen noen få minutt og den oppholder seg i winderen og NOS.
 
Jeg skjønner ikke helt tror jeg. Mulig jeg leser feil. Men hvordan kan du konkludere rundt en klokke du ikke har brukt? Du skriver at du kun har testet den på armen noen få minutt og den oppholder seg i winderen og NOS.
Muligens fordi jeg har vært bortskjemt med 359, 318 og 312 som gav meg forelskelse fra aller første sekund på håndleddet. Noen ganger `smeller`det ikke med en gang (og noen ganger `går det seg til`ganske enkelt. Capice).

Takker medasylantene for gode og velmenende råd (som jeg trengte)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørgen og Oddemann