Merkeverksted eller ei?

Medlem
27. sep. 2011
Innlegg
577
Sted
Oslo/ Kolbotn
Spørsmålsstillingen Melder seg når den etterhvert så kjente 5-års frist for service dukker opp. Jeg har 2 Rolexer som nærmer seg, og spørsmålet er hva man gjør. Jeg forstår service ligger på 5-7 k( 4135 og 3135). Leverer dere klokkene til AD, eller er det hos de mange, etter hva jeg skjønner, flinke frittstående urmakerne. Selvlærte og andre. Har det innvirkning på verdien på uret eller er poenget at service er tatt ihht produsentens krav. Jeg trekker nå parallellen til bilbransjen, hvor man ofte gjør et nummer ut av "servet på merkeverksted". Hva mener folket?
 
Jeg hadde nok levert Rolex til AD. Klokker med urverk som for eksempel ETA hadde jeg levert til frittstående urmakere. :)
 
Urmaker Gulbrandsen får utmerket skussmål og server MYE Rolex ila. En uke ref hans Instagram-propfil.

Skulle jeg servet en Rolex i dag hadde jeg nok sendt den til han.

https://www.instagram.com/urmakergulbrandsen/

Og her er det også viktig å påpeke at Gulbrandsen i mange år var servicesjef hos Bjerke i Bergen, og har lang erfaring med Rolex.

Den kombinasjonen er for meg mest ideell, på generell basis: lang erfaring med å skru på merket (og med offisiell opplæring), pluss et veldig godt rykte for arbeidet vedkommende gjør.