Meninger

Medlem
29. jan. 2010
Hei dere,
Briljant ur & gull har en IWC UTC til salgs for kr 18000.
Tipper de aller fleste her inne har sett annonsen.

Så; noen som har tanker om modellen, prisen og selgeren? Kan absolutt ingenting om IWC, men liker designet på denne godt, og prisen var jammen ikke avskrekkende.

Noen?

//alex

Jeg syns heller du skal vente til over helga, og kjøpe deg en oppdatert Explorer. Det er nå min mening. :p

Hvis Rolex kommer med en oppdatert Explorer, så er jeg redd det blir lenger å vente enn til over helgen.

Når det gjelder klokka, så har jeg sett på den selv. Liker godt IWC UTC-modellene, men er nok mer begeistret for de som har UTC-indikatoren nederst på skiven, men det er jo mer en smakssak.

Har egentlig ikke noen formeninger om prisen, men hvis du ikke synes den er avskrekkende og har undersøkt litt rundt, så synes jeg du skal gå for den. Som du skjønner av responsen her inne, så går nok IWC interessen mer mot Big Pilot og Portoguese, så et videresalg kan kanskje by på noen problemer, men hvis du har tenkt å beholde den en stund, tror jeg ikke det er et veldig dårlig kjøp. Og det er jo heller ikke noe i veien for å prute litt. Og ved et videresalg så er det jo også enklere å få solgt en klokke som i utgangspunktet er kjøpt i Norge.

Jeg har handlet med Joel hos Briljant Watches før, og har bare gode ting å si om han.

Jeg har et par til, det er ikke dét. ;)

Rent estetisk har jeg ikke sans for at den indre sirkelen kapper 10-tallet, mens alle de andre er hele og pene. Urverket er fra ETA, og selv om mange mener det er nydelige greier og på høyde med Patek, minst, er det andre ur i samme prisklasse jeg hadde valgt foran IWC'en.

Interessant.
Personlig synes jeg nemlig BP er vulgært stor, og skjønner ikke hva "all the fuzz is about" når det gjelder Portuguese - pent ur, ja, men i min bok finnes det MANGE som er penere.

Nå skal det sies at jeg best liker ur i str 35-40 mm, eller til nød opp mot 42 mm.
38 mm IWC er flotte synes jeg!

tenke tenke, klø klø.

Det er den forrige modellen UTC, med 24-timershjulet over midten. Jeg har den nye utgaven, hvor hjulet er plassert under. Det er ett av mine absolutte favorittur.
P9071413.jpg
P1000290.jpg

Modellene er ellers nokså like. Verket er et IWC-modifisert ETA 2892 med IWCs patenterte UTC-funksjon. Dersom du kan lese tysk, finnes en god beskrivelse her: http://www.fliegeruhr.ch/utc1.htm Kassen er 39mm; samme som Mark XVI, men noe høyere pga UTC-modulen. Tallene på mitt ur er lumefylt, mens klokken på bildet synes kun å ha lume på 3, 6, 9 og 12. Forøvrig mener jeg at denne modellen gikk ut av produksjon i 2006, så den har muligens ligget en stund i butikken hos Alf Lie.

Prisen er vel omtrent der man kan forvente, kanskje litt over. Da jeg lette etter den nye modellen i fjor, var prisene hos privatpersoner i statene ikke langt fra dette, før frakt og mva.

Hopalongs ur ser nydelig ut, dessverre er ikke bildene fra selger helt i stand til å yte den forrige modellen rettferdighet. Ikke klarer jeg å finne noe særlige bedre bilder på nett heller. Den ser bedre ut enn enn Briljant har klart å fotografere den ;)

Likevel ville jeg nok foretrekke den nye, den "smiler" jo :D Bedre med glis enn gjeip :D Dessuten er jo mer lume (nesten) alltid bedre.