Manuelt urverk - Gangreserve

Medlem
20. jan. 2022
Innlegg
38
Sted
Viken
Vis vedlegg 332719Hvor mange ganger er det vanlig å dreie? Bjerke anbefalte rundt 60-70 ganger, så 10-12 neste dag.
Jeg drar 75-80, klar motstand etter dette, men mulig og kjøre på tror jeg. Den stopper etter ca 24 timer. I følge omega tikker den ca. 60 timer. Caliberet er for nytt til at det er med i brukerhåndboken du får fra Omega.
Brukerfeil? Er det bare å dreie på med motstand?
 
  • Liker
Reaksjoner: godard og reldor
Det normale er å dreie til det blir motstand. Da stopper det og fjæren er trukket opp.

Hvis klokken ikke går så lenge er det behov for service. Sier Omega 60 timer så bør det ligge der. 24 går jo greit. Blir det mindre ville jeg vurdert service.


8
 

Ja, var ikke oppmerksom på "Master Chronometer" på sin tallskive, da er det siste generasjon.
9906 er basert på 9900 linjen som er selv basert på 9300.

Som manuellopptreking burde enten kronen stoppe eller muligvis, clutch´n gir lyd når man kommer over opptrekningen´s grense ,og derfra hver rund man dreier til.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg må bare si at 9300 er et fantastisk urverk.
Jeg hadde en Speedmaster med et 9300 og var ekstremt fornøyd, men den ble byttet for noe som står litt mer i samler hjørne.
Nå har Omega -med METAS- forbedret det hele over til 9900 linjen.
Et 9906 er egentlig et manuelt opptrekning utgave av det 9900 og kan bare bli et fantastisk alternativ til det nytt 3861.

Med tillegg som "Column Wheel" , i 9300 basen, man får et litt mer luksuriøst og behagelig urverk å bruke.

Også man får "Twin Barrels" som gir gjevnere nøyaktighet og lenger gangreserve.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg trakk opp enda litt og da tikket den lenger, så slo meg til ro med brukerfeil av meg.

Vet den passerer 48 timer, men usikker på om jeg har sett 60 timer. Kan time å se

ps. Er 9906. Manuelt. Siste gen.
60 timer pga Twin Barrels (2 opptrekksfjær).
Må opptrekkes til den stopper eller clutchen utløser seg.
Ikke noe å frykte der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel