Er det noen "standard" for hvor håndleddet måles. (bær over med meg!) ;)

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
539
Sted
Sarpsborg
Et ultra-ferskingspørsmål: ;)

Når du måler håndleddet for å sammenlikne med opplysinger fra nettet, er det noen standard kotyme for om det er på det smaleste, ytterst mot hånda, eller bare der du liker å ha klokka di. (som vel er det mest logiske)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Et ultra-ferskingspørsmål: ;)

Måler man håndleddet helt nederst på det smaleste, eller bittelitt oppover armen der evt. foretrekker at klokka sitter?

Nå skiller det vel ikke voldsomt, men…
Der klokka sitter (på riktig side av knoken) ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Du tar jo mål der du har tenkt å ha klokken. Lite logisk å ta mål ett sted for å se om noe passer et annet sted enn du har tatt mål av. Forøvrig gjelder dette for alt du tar mål av i livet fremover også. Skal du ha nye bukser, ikke ta mål av armene dine osv. Lykke til!
 
Du tar jo mål der du har tenkt å ha klokken. Lite logisk å ta mål ett sted for å se om noe passer et annet sted enn du har tatt mål av. Forøvrig gjelder dette for alt du tar mål av i livet fremover også. Skal du ha nye bukser, ikke ta mål av armene dine osv. Lykke til!

Du kan så si…. Men for å kunne sammenlikne med andre oppgitte størrelser og klokkebilder er det kjekt å holde seg til den omforente «standarden». :)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Der klokka sitter (på riktig side av knoken) ;)
57A63EF7-A692-4E72-8DF1-332D3DFDA28A.jpeg
6C4D6382-8061-43F0-ACD6-F26B14575FEB.jpeg

Hvilken knoke? ;)
 
Den er nok gjemt under der et sted ;) Høyrehånden min ser nesten slik ut, mens venstre har tydelig knok.
Dette er det meste knok jeg har. På høyre er det så godt som ingenting. Og det er ikke pga. polstring:p
Men det gir meg stor fordel mht. å bære ur, så jeg klager ikke!
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg