Lyd rotor p.4000 verk

mga

Medlem
18. jan. 2018
Innlegg
3
Sted
Kristiansand
Hej panerai-geeks

Har nylig kjøpt en pam619 med p.4000 verk.

Synes rotoren bråker noe. En slags mild gnissing...

Jeg går surr i klokker og verk, men mener jeg hadde samme utfordring med en subm med p.9000...

Jeg har jo også lest at automatikk krever støy :)

Har dere erfaringer med p.4000 og støy fra rotor? Evt hatt støy fra panerai rotor som måtte utbedres?
 
Hadde en pam 1312 som bråket noe helt forferdelig fra rotoren. Var visst ikke noe galt med den men i mine ører hørtes det voldsomt ut. Men ble "borte" ettersom jeg ble vant med det. Det var vel 9010-verket hvis jeg ikke husker feil.
Har også hatt tilsvarende lyd i en Breitling med ETA-verk. Den ble sendt inn men den skulle visst være sånn.
 
Jeg har/har hatt følgende Panerai med bråkete rotor; 090 (OP IX Valjoux 7750/ETA), 351 (P9000) og 514 (P3000).

Min 572 (P4000) og 682 (P9010) er det ikke en lyd i, med mindre du hører veldig godt etter!

Ellers er vel P4000-verket kjent for trøbbel med krone og opptrekk, i hvert fall i tidlige utgaver....
 
Hadde pam619 med deilig rotorstøy fra første dag den kom fra butikken. Har den dessverre ikke lenger.

Det er din gamle klokke jeg har kjøpt. :) så vet du hvor den er. Ny på Bjerke desember 15...

Lever greit med litt støy. Bare greit å høre om den alltid har vært slik. Leverer jeg den inn må jeg jo vente i mååånedsvis....

Så rotoren støyet også under ditt eie? Det er ikke støy fra selve urkerket. Kun rotoren som gir fra seg en hørbar mild "gnissing" når den roterer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Støy fra rotor er noe jeg har / har hatt på alle mine i større eller mindre grad.