Lurt trill rundt på Finn...

Medlem
3. jan. 2019
Innlegg
27
Sted
Åsane
I et øyeblikks overivrighet og idiotskap forhåndsbetalte jeg via Vipps for noen klokker på Finn i går. Avtalen var at han skulle sende ca. klokkene ca. kl. 15 i dag.
Litt før 14 i dag slettet han Finn-profilen sin, og er ikke å nå på noen telefonnummer. Telefonnummer jeg vippset til går rett til telefonsvar. Det jeg finner ved søk på 1881 er ikke i bruk. Eneste veien jeg har til kommunikasjon er å chatte på Vipps, men der får jeg naturligvis ikke svar.

Skal innom politet i morgen for å anmelde forholdet. Med mindre det er ID-tyveri inne i bildet, burde han være grei for politiet å finne gjennom informasjon fra Vipps.
En annen ting er jo om jeg noen gang ser pengene mine igjen... Det er totalt snakk om 25000.

Jeg velger å dele navn og telefonnumer her, både for å advare (neppe mange som er like dum som meg), og i et lite håp om noen kan veilede meg videre.
Profilen hans på VIpps går med navn Petter Schjørn Nyquist og tlf 93604584.
 
Redigert:
Det finnes bare en med samme navn iflg skattelistene, han har et foretak registrert i Brreg med annet tlf nummer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg håper det ordner seg....
For "personer" er jo beløpet så pass stort at det bør prioriteres...
(Bør).

8- (
 
Æsj! Dette kan skje den beste i et øyeblikk med lav impulskontroll. Håper det ordner seg og at du får klokker eller pengene tilbake.
 
Legg ut personlig info på drittsekken så vi andre kanskje kan sørge for at han gir seg.
Selvfølgelig fristende og noe han fortjener (og ærlige folk fortjener å bli advart mot), men det spørs om rettsvernet til skurken vil veie tyngst....

8- (