Jeg kjøpte ny 312 Bjerke i vinter og er ekstremt fornøyd med klokken. Bare husk å be om at den ikke vandaliseres med såkalt "nuf" nummer, noe Bjerke gjør med alle klokker som de selger.
Har planer om å se på et par Panerai hos Bjerke i morgen. Nevnte dette med NUF nummer og det er noe de har på klokkene som er tilgjengelig i butikk. Dersom jeg ønsker klokke uten dette nummeret, så må de bestille en ny klokke fra Panerai. Ut fra innlegget fra @EAS så høres det ut ikke ut som en fordel med NUF nummeret annet enn en sikkerhet dersom klokken skulle bli stjålet eller hvis en ønsker å ha kontroll på historikken på klokken hos forhandler. Ref. Bjerke så bør en spare på alle servicekvitteringer ved bortfall av NUF nummer. Det er noe jeg gjør uansett, men dokumenter kan bli borte. Blir en avveining dette. Kom gjerne med innspill dersom andre på forumet har tanker rundt dette.
For det første mener jeg også at "NUF" nummer er helt meningsløst i 2013. Ser at flere og flere klokkeprodusenter har kommet med "digitalt servicehefte", dette er ikke ukjent fra bilbransjen bla.
Jeg ble møtt med en ovenifra og ned holdning når jeg forsøkte å forhøre meg litt rundt dette med "nufing" som de kalte det. Jeg fikk argumenter som "det et sånn at vi kan se at klokken er ekte og den er kjøpt her", eller "serienummet på klokken kan ikke brukes som referanse i vårt kartotek fordi der har vi så mange klokker så det er mye lettere å finne det med nuf nummeret".
Jeg mener at Bjerke kan fornye seg litt. Da får de oppdatere det såkalte kartoteket sitt til å takle serienummer på klokkene.
Er jeg liksom gal fordi jeg handler et ur til 50.000kr og ikke ønsker at det skal se ut som en 5-åring som har risset inn fødselsdatoen sin på baksiden av klokken? (Med display caseback er jo baksiden av klokken like spennende å se på som forsiden"
Hadde jeg kjøpt en sjelden AP/PP og den hadde blitt nuffet uten mitt samtykke hadde jeg fått hjerteinfarkt.
@EAS: definitivt. De absolutt beste jeg har prøvd. (har prøvd en goood del)