Louis Vuitton

Medlem
27. nov. 2009
Sted
Stavanger
Hva syns folket om Louis Vuitton-ur?

Her er nyeste
lvregata.jpg

Ikke ofte man ser mekaniske regatta-timere

Jeg var i sommer på nippet til å kjøpe denne,
lv.jpg

Ble ikke noe handel av flere årsaker, men synes de har noen kule klokker. Også har de 5-års garanti noe som er ganske uvanlig.

Noen som vet noe om urverkene som blir brukt?

Kan gjerne inrømme at det er en del "moteur" jeg liker stylingen på. Likevel syntes jeg ikke de er skikkelige ur, og ikke noe jeg bruker for mye tid på.. Er en del grunner som ligger bak det..

Jeg liker urverk, og har satt meg som hovedregel at de fleste ur jeg kjøper skal være mekaniske. Moteur er ofte quartz, selvom en del har fått mekaniske verk nå som ur har blitt mote.

Jeg har ikke råd til å tape for mye penger når jeg selger et ur, jeg kan rett og slett ikke spytte i nye penger hele veien. Et moteur taper jeg stort, og er ofte ikke selgbart en gang.

For meg er ur noe som først og framst representerer godt håndverk, ingeniørskap, teknikk. Sliter med å finne det i moteur.

Så kommer den siste, den filosofiske. :D For meg representerer uret tiden som går. Et ur som er moderne i dag og totalt umoderne om et år gjør en veldig dårlig jobb til å representere "tid" som går til evigheten.

5700 GBP??????? WTF?????

De har også en diamantbesatt 18k gullklokke med alligatorrem til 83500 GBP...

Og en litt mindre med quartzverk til 59000 GBP.