Longines Sport chief 30L

Medlem
4. nov. 2013
Innlegg
4
Hei

Jeg har en meget pen Longines med et 30L kaliber, der klokken fungerer som normalt i tolv minutter når den blir stilt, så stopper time og minuttviser, mens sekundviseren fortsetter å gå. Er det noen som vet hva som er feil med klokken?
 
Hei

Jeg har en meget pen Longines med et 30L kaliber, der klokken fungerer som normalt i tolv minutter når den blir stilt, så stopper time og minuttviser, mens sekundviseren fortsetter å gå. Er det noen som vet hva som er feil med klokken?

Går den akkurat tolv minutter hver gang?
 
Hei

Jeg har en meget pen Longines med et 30L kaliber, der klokken fungerer som normalt i tolv minutter når den blir stilt, så stopper time og minuttviser, mens sekundviseren fortsetter å gå. Er det noen som vet hva som er feil med klokken?

Hei.

Er viserene veldig lette å stille?
Altså - liten motstand når du stiller klokka?
 
Hei.

Går den akkurat tolv minutter hver gang?

Nei, den siste gangen jeg stilte den gikk den i 23 minutter før minutt- og timeviser stoppet. De to første gangene gikk det omtrent 12 minutt.

Hei.

Er viserene veldig lette å stille?
Altså - liten motstand når du stiller klokka?

Jeg merker ingen forskjell på motstand når jeg stiller klokken, lyden er også den samme.
 
Hei.



Nei, den siste gangen jeg stilte den gikk den i 23 minutter før minutt- og timeviser stoppet. De to første gangene gikk det omtrent 12 minutt.



Jeg merker ingen forskjell på motstand når jeg stiller klokken, lyden er også den samme.

Det høres veldig ut som et problem jeg har hatt tidligere. Da var problemet at det som kalles for "cannon pinion" satt for løst. Dette kan en urmaker eller en hobbyurmaker fikse relativt lett for deg :)

Edit: da skulle dog klokken ha kjentes veldig lett ut å stille..
 
Redigert:
Som de over så høres det ut som minuttrøret "cannon pinion" ikke er stramt nok, så viserne ikke rører seg. Det kan også være en av viserne som har løsnet litt og butter inn i den andre. Da vil viserne stoppe på samme sted samtidig.