Longines eller Tag Heuer

Medlem
9. sep. 2017
Innlegg
4
Sted
Stavanger
Hei kompetente klokkefolk!

Jeg skal kjøpe mitt første mekaniske ur etter å kun ha hatt quartz-klokker. I den forbindelse lurer jeg på hva dere ville valgt av Longines Hydroconquest eller Tag Heuer Aquaracer?
 
  • Liker
Reaksjoner: tordfo
Ti flotte klokker.
Prøv begge og velg den du føler deg mest vell med. Dette blir sannsynligvis en investering av flere kroner enn du har brukt på klokker, så det er greit å være sikker i sitt valg.

Mitt eneste råd blir vel å kun la hjertet bestemme.



Jeg har en TH i min samling, og liker den godt. Det er min første fine klokke. Dog er det quartz... Men jeg liker den godt.

8
 
Min første mekaniske klokke ble en TH aquaracer chronograf. Skjønte etterhvert at det var en dårlig investering, men jeg liker den veldig godt. Det positive med at tag'n holder seg dårlig i pris er at jeg aldri kommer til å selge "min første" klokke. Jeg liker den godt og jeg bruker den ganske mye selv om jeg har et par andre også. TH er ikke det mest økonomiske valget, men for meg var det en flott start. Som grendel skriver, prøv begge og se hva som gir den beste følelsen...
 
Aquaracer og Hydro Conquest har vel det samme urverket, ETA2824, så det er vel designet som skiller. Tag Heuer har en mer ungdommelig image, mens Longines er noe mer elegant og uvanlig.

Tag Heuer vil kanskje dra flere damer på byen.

Godt valg!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel