Livet er hardt...

Medlem
1. juni 2008
Innlegg
37
Min nye IWC Aquatimer er til kontroll hos urmakeren etter at den plutselig en dag stoppet opp noen minutter før den begynte å gå igjen. De sjekker den nå, men må kanskje sende den inn til IWC, og da blir jeg uten den i opptil 2 MÅNEDER!!!!! Spesielt surt siden jeg enda ikke er kommet over ny- klokke- følelsen med den...
 
GordonGekko skrev:
Min nye IWC Aquatimer er til kontroll hos urmakeren etter at den plutselig en dag stoppet opp noen minutter før den begynte å gå igjen. De sjekker den nå, men må kanskje sende den inn til IWC, og da blir jeg uten den i opptil 2 MÅNEDER!!!!! Spesielt surt siden jeg enda ikke er kommet over ny- klokke- følelsen med den...


Det er meget trist å høre.. Håper den i perfekt form når den vender hjem.
 
I butikken sist gang fant de ikke noe feil så jeg fikk den tilbake uten at den ble sendt til fabrikken med håp om at litt oppmerksomhet og kjærlighet kanskje var nok til at den nå fungerte perfekt.

Men igjen i natt hadde den igjen stoppet. Så jeg dro til urmakeren idag. Han mistenkte at det ikke trakk godt nok og skulle se på den igjen. Men da jeg spurte om å sende den til fabrikken fikk jeg høre at det kom til å koste ett par tusenlapper pga tolldeklarasjon osv.

Jeg syntes dette hørtes rart ut, da det er jo Worldwide guarantee? Eller blir jeg "straffet" for at jeg ikke har kjøpt den i Norge?
 
Helt fel enligt mig, Har klockan en World wide garanti så är det upp till din AD att skicka in den till fabriken/tillverkaren. Alla kostnader betalas av dom.

Har varit med om detta tidigare på en breitling då jag ville skicka in den till dom genom en AD (där den inte var köpt)
dom ville ha lite pengar "för besväret". Påtalade då att ha ett ägarskap som AD innebär att man är skyldig att ta hand om alla klockor med gällande garanti,oavsett inköpsställe. Hotade även med att skicka brev till timepromotion.

Lite gnäll - men det löste sig.

Stå på dig !
 
Jeg kan skjønne at den norske butikken ikke liker at

nordmenn kjøper klokker i utlandet og bruker dem for garantireprasjoner og at de dermed vil ha betalt for jobben. Jeg vet riktignok ikke om de har lov til det, men jeg har hørt noen si at verdensgarantien kun gjelder dersom du har kjøpt produktet i det landet du bor.

Hvis så er tilfelle vil det si at du kun har garanti der du har kjøpt klokken men at en utlending som tilfeldigvis er i Norge vil få brukt garantien sin i den samme butikken som lovlig nekter å gi deg gratis klokkeforsendelse til Schaffhausen.
 
Klokken min er nå ihvertfall sendt inn, så jeg får se om jeg de kommer til å kreve noe penger når jeg får den tilbake( om ett par måneder:(). Var jo snakk om å dekke tolldeklarasjoner og sånt. Men de forsøkte jo også å se om de kunne fikse den selv, noe jeg måtte ut med 600 kroner for, men til ingen nytte da det tok en dag fra jeg fikk den tilbake til den stoppet igjen.