Litt råd angående en Rolex Oyster Date Precision 6694 cal. 1215

Medlem
1. juli 2017
Innlegg
36
Sted
Oslo
Dette var broren min sin klokke som han kjøpte for 20 år siden uten historikk (er vel fra 60-tallet) og det har i hans eie aldri vært tatt noen service.
For ett par år siden løsnet viserne og han fikk oppgitt at det ville koste 12000,- og fikse, så klokken ble bare liggende i en skuff da han ikke hadde råd til reparasjonen.
Spurte han etter en stund om han ville jeg skulle ta en titt på den. Er ikke noe urmaker, men skrur mye ellers på elektronikk så tenkte jeg kunne gi det en sjanse. Etter å ha øvd meg litt på noen andre billige klokker åpnet jeg den. Er vel som å banne i kirka det og gjøre dette selv :), ville aldri gjort det med min egen Speedy, men siden han ga blanke syntes jeg det var verdt ett forsøk .

Selve skiva har merker etter att timeviseren har dratt de løse minutt og sekundviseren rundt, men ser ikke så alt for ille ut, bortsett fra att lakken har begynt å flasse av.
Vet ikke de norske ordene bortsett fra krona :) men det som måtte byttes i tillegg var "winding stem", "crown tube" samt "cannon pinion" i tillegg til flittig polering av glasset med polywatch.

Etter dette virker den fint, holder tiden ganske greit. Regnet med at han ville bli stor fornøyd, men var ikke så interessert og bare sa at jeg kunne beholde den :).
Lurte litt på hva dere her inne vil råde meg til å gjøre videre. Ville dere levert den inn til service eller bare beholdt slik den er inntil videre?.
Vet service koster ca. 5000,-, så er jo ikke så alt for ille. Noen som forøvrig vet sånn ca. hva denne er verdt?.
IMG_E8430 (Tilpasset).JPG
IMG_8516 (Tilpasset).JPG
IMG_1109 (Tilpasset).JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Tobydobi