''Link mafiaen'' - AD stjeler link (ledd) av klokkens lenke.

Hvis Rolex er misfornøyde med at en AD'er har for liten Rolex-avdeling i butikken sin eller ikke selger nok gullklokker vil jeg tro at å stjele fra kundene vil medføre at denne eventuelle AD'en mister muligheten til å forhandle Rolex rimelig kjapt. Høyrisiko foretningsidé spør du meg.

Redigert:
Er det en mulighet for at det følger med færre ledd som standard til klokker med lenker i gull eller platina? De langt fleste må jo korte inn, og med tanke på prisen er det jo rimelig unødvendig å sende med 2 ekstraledd til alle, når 95% ikke trenger de? Eller? :oops::eek:

• Liker
Reaksjoner: centro
Er det en mulighet for at det følger med færre ledd som standard til klokker med lenker i gull eller platina? De langt fleste må jo korte inn, og med tanke på prisen er det jo rimelig unødvendig å sende med 2 ekstraledd til alle, når 95% ikke trenger de? Eller? :oops::eek:

Tja, husk at prisen på metallet i disse klokkene er kraftig oppskrudd når de kommer som ur og ikke som metall. Gullet til et lenkeledd er ikke verdt _så_ mye.

"at prisen på metallet i disse klokkene er kraftig oppskrudd..."

Oh ja... Sant nok.

Akkurat nå:
1 troy oz eller over 31gr ren platinum koster noe som 7300 Kr
------------------- ren gull (24 karat) koster noe som 11100 Kr

En Rolex Cosmograph i platinum veier noe som 286gr og Rolex bruker ikke ren platinum heller på klokkene sine.
De blander Platinum med 5% Ruthenium
I gull veier den omtrent 200+gr og er av 75% gull(18ct)

Hva veier en Platinum lenke vet jeg ikke men det kan ikke bli mye.
Fra @Rød sitt bilde ser jeg 2120 CHF for en Platinum lenke som blir med dagens veksling omtrent 19000 Kr (eller 80.6gr ren platinum på dagens kurs)

Men...;)
Disse lenker er 100% håndlaget og går gjennom 25 vakre damer (som henne under).
Jeg hørte at de børster disse med små Scotch-Brite puter plassert mellom lårene...:cool:
Grrrrr....
Watchmaker.jpg

Redigert:
Når jeg har vært hos AD har diskusjonen gått i at jeg selvfølgelig skulle få nok lenkeledd til at lenken ikke stopper blodtilførselen til neven.