Lenken til 5711

Medlem
12. mars 2015
Innlegg
12
Sted
Oslo
Jeg har veldig lyst på en 5711, men det er et problem (i tillegg til ventelisten/ventetiden :)) . Jeg har et relativt lite håndledd (~16,5 cm) og lurer på hvordan en 5711 vil se ut på den. Hadde vært supert å kunne prøve den, men det er umulig siden ingen har den i butikken.

Saken blir ikke bedre da jeg fant dette bildet. Som vist på bildet under så lager lenken en bue rundt håndleddet. Det er kun i dette bilde, av de mange bildene som dukker opp i google, ser jeg buen. Så jeg lurer på om de som leser dette innlegget og som eier eller har vært bort i en 5711 bekrefte/avkrefte dette?

Editere for å fjerne bildet som jeg hadde hentet fra internett for å unngå spørsmål om copyright. Bildet skulle ha vært her!

Til sammenligning er Sub'en litt større og er mer bulky, men den ser ikke så gærnt ut på mitt håndledd, synes jeg da. Vil se bedre ut om det er 1-2mm mindre.
rolexSubmariner_mitt_handledd.JPG
 
Redigert:
Takk for svar TomB. Og fine klokker du har!

Ser i siste bildet at 5711 ligger relativt flat. Hvis du kan holde klokkekassen som vist på bildet under, ser du at lenken henger, eller lager den en stiv bue? Hvis lenken henger er det håp at den vil ligge inntil håndleddet mitt. Tips på hvordan jeg kan prøve klokken noen sted?
IMG_2793.JPG
 
Dette er overbevisende. Det ser ut at 5711 har mindre lug-til-lug avstand, og det er bare positivt ift. mitt håndledd. Takk for bildet.
Vis vedlegg 53124
[/QUOTE]

Om jeg skal våge meg på å anbefale andre kilder til kunnskap om Patek enn TS kan du sjekke Tidsfordriv på facebook. Der er det mange eiere av Patek med mye kunnskap.
 
  • Liker
Reaksjoner: Butlanded
Jeg følger spent på denne tråden da jeg har tilsvarende problem. Håndleddet mitt er på 16,4 (litt mindre igjen). Men det berolig meg etter å ha sett bildet til TomB hvor han holder 5711 under Sub'en. Har stått på ventelisten hos Patek Salon i London siden... <slett>en</slett> et par måned siden. Ikke akkurat lenge siden, men tidlig nok før de foreløpig stengte listen. De gav en tydelig indikasjon på at de vil prioritere lokale og lojale kunder. Har ingen håp om jeg vil få klokka med det første. Depositum var ikke nødvendig. Da er det bare å smøre meg med tålmodighet .

Edit: har stått på ventelisten hos PP i London i et par måneder.
 
Redigert:
Jeg solgte min 5711 da jeg følte den "gnaget" fælt på håndledet. Jeg har lite håndledd selv (ca. 16 cm.) og følte det ikke var noe match. Har flere rolexer, og følte de satt mye bedre. Opplevd kvalitet på lenke ble etterhvert mye bedre på Rolexen enn, Pateken.

Riktignok ikke prøvd en Nautilus med skrudde ledd, de skal visstnok være bedre(?). Da får man jo i tillegg komplikasjoner :)