Legge opp jeans med chain stitch hemming?

Medlem
10. aug. 2009
Innlegg
2.176
Sted
Bergen
Finnes det en skredder som tilbyr ordentlig chain stitch hemming på denim?

Jeg forstår at Livid tilbyr denne tjenesten på egne varer men jeg ønsker i første omgang å legge opp noen av mine egne jeans.
 
Ring Nudie Repair Shop, om de ikke vet om noen tipper jeg det ikke finnes. Jeg sjekket for noen år siden, dvs. ringte alle systuene og gikk innom alle jeansbutikkene i Oslo, og fant ingen andre enn Livid som hadde den maskinen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald og lobergen
.... 250,- pluss eventuelt fjerning av gammel søm. Synes ikke det er upris. Mulig jeg oppfattet noe om at de kun gjør det på rådenim, nye/nyvaskede bukser, og ikke på stoff med elastan, men jeg hadde dårlig tid og er usikker.
 
Kommer med en liten oppdatering. Jeg leverte 2 par jeans som jeg er glad i til Bergens butikken den 29/10, der var det tydelig at det hyggelige personalet ikke visste så mye om chain stitch og var noe uvant med prosedyren men visste at varene skulle sendes til verkstedet i Trondheim og at jobben kunne ta et par til tre uker. Etter dette har jeg jevnlig tatt kontakt med butikken som lovet hver gang å kontakte meg igjen for å holde meg oppdatert ( noe de gjorde 1 gang) De forskjellige svarene har i tur og orden vært :

- vi må sjekke
- de holder på med dem på verkstedet
- vi vet ikke hvor buksene befinner seg ( sic)
- vi må kontakte de andre butikkene for å finne ut hvor de ble sendt til
- de er sendt til oss men det tar tid med Posten før jul
- vi må sjekke
- de ble nå sendt fra Trondheim til Oslo siden Trondheim ikke tar chain stitch

Jeg har selvsagt holdt meg til en positiv og optimistisk holdning hver gang jeg kontaktet Livid og fikk tilbake en like positiv holdning ( til tross for null fremgang og mangel på tilbakemelding) men merket at vedkommende var lei den saken ved siste kontakt for 10 dager siden.
10 uker har gått og jeg kan gjerne vente så lenge siden det er en tjeneste ingen andre tilbyr men jeg kjenner forståelig nok en viss uro.