Le Creuset - hva bruker man de til?

+1 på Staub
Har hvit Creuset. Ble etterhvert vanskelig å holde fin. Brukes til tomatsaus, steke kjøttdeig til taco, brød, langtidskokte gryter på plate og i ovn etc etc.
Staub brukes til det samme men holder seg fin og virker rett og slett mer solid. Tykkere gods og tykkere emalje tipper jeg. Førstevalget. Hadde ikke kjøpt Creuset på ny.
image.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Ville ikke vært så begeistret over et så stort hakk i bunnen. Resten er helt greit.

Har allerede en lav kasserolle fra Le Creuset og kjøpte min første Staub forrige uke. Morsom gryte med griselokk. :)

Såpass hakk ja. Den så jeg ikke. Må få nye glass til brillene.
 
Ja jeg vurdere om jeg skal kjøpe grillpanne. Har selv en støpjern fra Fiskars som jeg utelukkende bruker til biff. Syns den er veldig god, og til eb veldig hyggelig pris
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Le crueset er sikkert greit så lenge en ikkje skal koke noke som setter seg i bunn. Typ graut av ymse slag . Til dette fungerer en europrispanne 10x bedre .
Ellers er tefal stekepannen til 380kr egebtlig en no-brainer i det daglige så lenge en ikkje skal steke kjøtt. Men skal eg være helt ærlig så bruner eg like godt biffen på den billige panna også for så å slenge den i ovenen. Le crue er vel kanskje mest til pynt sånn egentlig ;)
 
Redigert:
Hvis dette er
Noen som har testet støpjernspannene til le creuset?
Ja, har en «vanlig stor». Veldig fornøyd. Har også noen jerngryter og sausegryte (jern) fra LC.
Til trådstarter vil jeg tipse om å kjøpe noe lettere og billig i tillegg, hvis dette nå er alt du har. Greit med en ikea-panne og gryte man kan pirke i med gaffel og sette i oppvaskmaskinen.
 
Jeg har nå kun kokt ris i min nye støpejern-Staub de siste ukene og hver eneste gang har resultatet vært 100%. Føler jeg får bedre resultater med den måten enn med vanlig kjele. Anbefales. Tror det er måten støpejernet holder på varmen når risen har kokt og damper ferdig som gjør forskjellen.