Latmannsannonser - utvanning av salgsforumet

DJM

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
1.181
Sted
Oslo
Jeg ser at det er veldig mange som i rent latskap ikke bruker tid på å legge inn bilder, pris eller nærmere beskrivelser utover en link til salgsannonse på Finn.no når de skal selge en klokke.

Hvor stor verdi tilfører det dette forumet at salgsforumet i noen grad er en samling linker til en annen markedsplass?

Det er ikke utypisk at denne latmannsgruppen har veldig få eller ingen ordinære poster på forumet for øvrig. TS bør være et sted for kjøp og salg mellom deltakere i forumet, og ikke nødvendigvis hvem som helst.

Bør kanskje Fyrsten/JH vurdere å skjerpe inn reglene for salgsforumet?
 
Sakset fra salgsreglementet på klocksnack.se:

Riktlinjer för annonser
1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden.
2) Säljannonser skall innehålla ett pris.
3) Bytesannonser skall innehålla ett bytesvärde.
4) En annons får ej enbart innehålla en länk till annan annonsplats.
5) En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet. Det går också att använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut, men, det ska tydligt framgå vart bilden kommer från.
6) En säljesannons ska innehålla en returpolicy där det framgår hur du som säljare hanterar returer (ex: "inga returer" eller "full retur om objektet ej är som beskrivet" etc).
7) Max 3 annonser per kalenderdag. Att bumpa en egen annons räknas just den kalenderdagen som en ny annons.
8) När ett objekt är sålt eller bytt ska detta anges i rubriken (använd gärna den förinställda tagen för detta).
9) Lämna kvar priset på objektet och annonstext i annonsen även efter att objektet blivit sålt eller tillbakadraget. Det är en viktig framtida referens.
10) Klocksnack som sajt tar inget ansvar för affärer som görs på forumet. Buy the seller, buy the buyer...


Et par av ovennevnte punkter kunne kanskje vært innført?
 
Takk for innspill.
Synes også dette var et godt innspill som etter 3 mnd redaksjonell 'modning' fortjener handling.
Har også mer og mer delt trådstarters irritasjon over veksten i salgsannonser som ignorerer forumregler som allerede gjelder. All trafikk er ikke nødvendigvis god trafikk hvis msn ønsker å satse på kvalitet framfor volum.
Det er på høy tid å ta noen grep i retning av forslaget over. Skal heller ikke mye til rent praktisk etter min vurdering hvis redaksjonen deler vurderingen .
Et annet forslag fra min side er å innføre Marked Klokker inn i en 'Rolex 'og 'Andre' kategori så 'Andre' blir litt mer synlige enn idag hvor de nærmest drukner i de utallige annonsene av (nesten) nye Rolex som nærmest kommer rett fra forhandler og bærer preg av å være nærmest en sekundær AD-salgskanal.
 
Synes også dette var et godt innspill som etter 3 mnd redaksjonell 'modning' fortjener handling.
Har også mer og mer delt trådstarters irritasjon over veksten i salgsannonser som ignorerer forumregler som allerede gjelder. All trafikk er ikke nødvendigvis god trafikk hvis msn ønsker å satse på kvalitet framfor volum.
Det er på høy tid å ta noen grep i retning av forslaget over. Skal heller ikke mye til rent praktisk etter min vurdering hvis redaksjonen deler vurderingen .
Et annet forslag fra min side er å innføre Marked Klokker inn i en 'Rolex 'og 'Andre' kategori så 'Andre' blir litt mer synlige enn idag hvor de nærmest drukner i de utallige annonsene av (nesten) nye Rolex som nærmest kommer rett fra forhandler og bærer preg av å være nærmest en sekundær AD-salgskanal.

Beklager sen tilbakemelding.

Det er konkrete planer om hvordan kvaliteten på Marked skal bli bedre, og det innebærer en løsning relatert til forumplattformen. Derfor er tanken å ikke endre reglene for Tidssonen marked i det som vil være en midlertidig periode, for heller å introdusere en litt mer omfattende endring senere i år. Jeg er ikke noen fan av for mye vingling frem og tilbake.

Håper det gir mening for deg også, og enn så lenge får man bare holde ut.
 
Løfter denne opp igjen, så kanskje man kan håpe på et snev av selvinnsikt hos de det gjelder, og at annonser generelt blir bedre..

Annonser uten pris begynner å irritere meg noe jæ***g! Og hjelper det å rapportere de? Neida! Ta ansvar som moderator for K/S, eller tre til hel***e til side så noen kan gjøre jobben:mad:
Annonsene her har et minimum av krav, hvorav pris burde være et av de, og det virker som det hersker totalt anarki om dagen - siden alt fra den billigste Seiko til den den dyreste Pepsi WG ikke har pris/bytteverdi. Skjerpings folkens!
 
  • Liker
Reaksjoner: Amund og Suften