Land Rover Defender

Det er jo to «skoler» av eiere av Defendere. Jeg er nok av den skolen som ikke klasker på en masse plast og ræl på min, men prøver å holde den så original som mulig.
Fra dette bildet ble tatt rett etter at jeg kjøpte den i 2018 (km 26 000), så er det siden kommet på en «snow-cowl» (som er et must for bruk i vinterfjellet) og en Mudbox-safe plassert under chubbyboksen. I tillegg er fineren på planet blitt byttet ut med rustfritt stål checker-plates og canvastoppen med en låsbar hardtopp - ferdig! :)
Jeg hadde foresten bilen på LanoPro behandling i dag, så nå er den også rustsikret for et par år til (dette er også et must!). Bilen har i dag gått 68 000 km.
IMG_0183.jpeg


IMG_6299.jpeg

IMG_5301.jpeg
 
@Gin - har veldig sansen for å holde ting originalt, og du har en av de kulere defenderne jeg har sett nettopp fordi den er såpass clean! Jeg er midlertid ofte på tur/fjellet/langtur med mye bagasje. Så av den grunn etter en defender med takstativ. Når stativet først måtte være på er jeg svak for å også kjøre på med gitter og andre mer offroad-tilbehør for å fullføre den looken. Hadde jeg ikke hatt behov for takstativ ville jeg heller ha gått for "originalt". Samtidig elsker jeg de subtile tingene som moderniserer bilen, som eksempelvis bytte av lys/lykter til led som beholder original-look men øker ytelsen.

Definitivt en bil man må velge. Enten all inn på å kjøre så originalt som mulig, eller gjennomføre alternativet fullt ut.
 
@Gin - har veldig sansen for å holde ting originalt, og du har en av de kulere defenderne jeg har sett nettopp fordi den er såpass clean! Jeg er midlertid ofte på tur/fjellet/langtur med mye bagasje. Så av den grunn etter en defender med takstativ. Når stativet først måtte være på er jeg svak for å også kjøre på med gitter og andre mer offroad-tilbehør for å fullføre den looken. Hadde jeg ikke hatt behov for takstativ ville jeg heller ha gått for "originalt". Samtidig elsker jeg de subtile tingene som moderniserer bilen, som eksempelvis bytte av lys/lykter til led som beholder original-look men øker ytelsen.

Definitivt en bil man må velge. Enten all inn på å kjøre så originalt som mulig, eller gjennomføre alternativet fullt ut.
Sant, min «tur-pakking» er nok noe enklere enn din. :)
Jeg hadde nok droppet LED lys på original lamper om bilen skal brukes i fjellet på vinteren. Disse utvikler ikke nok varme til å holde lyktene snø og isfrie.
IMG_4166.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Oscr og Bullitt
Sant, min «tur-pakking» er nok noe enklere enn din. :)
Jeg hadde nok droppet LED lys på original lamper om bilen skal brukes i fjellet på vinteren. Disse utvikler ikke nok varme til å holde lyktene snø og isfrie.
Vis vedlegg 362857
Ikke nødvendigvis enklere, men livet blir mer komplisert med en gang det må fire inn i bilen istedenfor to. Da må mer utstyr ut av bagasjen og opp på taket for å få plass :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin