Land-Dweller

chrbir

Støttemedlem
Medlem
3. nov. 2016
Sted
Nord i Tåkeheimen
Er det bare Land-Dweller som har markører for halve minutt på skiven? Ville den vært ryddigere uten?
1777037158580.png

Kanskje, kanskje ikke. Jeg kan ikke se forbi disse sammenpressede hexagonene, som ikke ligner grisen langs omkretsen der minuttmarkeringene "dine" går. Hele urskiva er et takras, synes jeg. Markeringene ytterst, inklusive de halve minuttmarkeringene er det eneste symmetriske og litt "Zen" på hele urskiva. :)

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: holmby og chrbir
Er det bare Land-Dweller som har markører for halve minutt på skiven? Ville den vært ryddigere uten?
Det har jeg ikke tenkt på en gang, jeg har mislikt skiven siden den ble lansert. Jeg er enig med @Loevhagen i at dette er en særdeles uryddig skive, og har ikke hatt interesse for å studere den slik i detalj. Dette er kronografterritorium, der urverkets frekvens bor diktere hvilke markører som brukes.

Kanskje, kanskje ikke. Jeg kan ikke se forbi disse sammenpressede hexagonene, som ikke ligner grisen langs omkretsen der minuttmarkeringene "dine" går. Hele urskiva er et takras, synes jeg. Markeringene ytterst, inklusive de halve minuttmarkeringene er det eneste symmetriske og litt "Zen" på hele urskiva. :)

Penere på Rolex enn på Ferrari.
IMG_1575.jpeg