Lage hull i rem

Medlem
19. des. 2010
Innlegg
327
Sted
Oslo
Godkveld!
Det har seg slik at remmen min er noe stor, selv på det innerste hakket. Er det noen som har erfaring av å lage nytt hull i remmen, eller hvor dette kan gjøres? Forhørte meg med tidemann og en ny, original rem vil koste rundt 3000, så har ikke veldig lyst til å prøve å ta saken i egne hender :)

Det er snakk om en alligator rem dersom det skulle ha noe å si.

Takker for alle innspill.
 
En slik vil vel kunne ordne saken tenker jeg. Disse er vel laget for nettopp dette. Vet dog ikke hvor skjøre alligatoremmer er, men kan ikke tenke meg at det skal være noe problem å lage et par ekstra hull i dem med en slik. Vær uansett forsiktig så du ikke ødelegger noe. :)
 
Redigert:
Eller stikk innom en skomaker, hvis du har en i området. De gjør det nok for en tier eller to...
 
Hehe. Har sett etter en fintannet hulltang selv, min lokale nøkkelfiler kunne heller ikke stille opp med noe finere enn 2 mm. Men Mogens har nok rett i at en skomaker uten omsluttende hermetegn fikser dette for en billig penge.
 
Da bærer det til skomaker! Takk for lynraske svar!

Trenger en slik uansett til et belte så linken kom godt med Kohe321 :D
 
Skomaker er sikkert ikke dumt det, men hvorfor ikke bare gå til en urmaker?:confused: Regner med de gjør dette både titt og ofte. :)
 
Skomaker er sikkert ikke dumt det, men hvorfor ikke bare gå til en urmaker?:confused: Regner med de gjør dette både titt og ofte. :)

+1
En urmaker må være førstevalget, de har hulltang for formålet (liten). Ellers har jo en hver klokkesamler en hulltang selv.. :)
 
Det er nok best å bruke fagfolk, ja.

[video=youtube;7n0umefa9DE]http://www.youtube.com/watch?v=7n0umefa9DE[/video]
 
Jeg fikk låne 1mm hulltang på Bjørklund når jeg var i samme situasjon for en tid tilbake. Brukte ti sekunder på å lage hullet, sa høflig takk og leverte tilbake tangen. Pris 0,- :)
 
Var innom Bjerke her om dagen å tittet litt på diverse :)
De kunne ihvertfall der og da lage hull for en kunde i en Jaeger reim, så
spør du din lokale AD pent, hjelper de deg nok :)