Kvalitet vs Kvantitet? 1 x Rolex sub VS 1 x IWC Portofino + 1 x Breitling SO Heritage

Sub har desverre ikke den eksklusiteten den hadde. Før var det en klokke for de få.

Nå er det en wannabe eiendomsmeglerspirre på vei fra treningsstudio til forespiel, legger sub-en til salgs fordi for å få råd til å kjøpe en svart Passat diesel stasjonsvogn eller rekkehus til den gravide samboeren.

Idiot.

Det var ikke så alvorlig ment, men jeg har slettet innlegget.

Kunne gjerne latt den bli stående for min del. Jeg lo høyt, jeg har en sub og desverre er den frekke kommentaren ganske presis. At noen føler seg "krenket" av noe så meningløst som en frekk kommentar om et luksus produkt gjør det bare morsommere.

MEN hadde jeg brydd meg om hvilke andre som gått med den blir jeg jo egentlig mer forfengelig enn de som kjøper den for "status"... det er rett og slett en jævla bra klokke, så jeg vil si kjøp den på tross av hvor vanlig den har blitt. La den få masse bruksmerker, bruk den hardt og gjør den til "din sub".

Envær tulling med jobb, visakort og internett kan ende opp med en Lange & Søhne, det gjør ikke brukeren eller klokken unik, det er historien du har med klokka som gjør den unik. Brukeren skaper klokken, ikke motsatt. Elsker å se herja Rolexer, det er så mye kulere enn en safequeen som kun ser dagens lys vær fredda.

Så ja, kjøp deg en sub!

Har jo alltid hatt lyst på en rolex, og da sub. Men det er noe med oppfatningen som nevnt i et av innleggene. Kanskje jeg derfor tenkte på en IWC som kanskje fremstår som litt mer anonym for de som ikke er klokkekjennere.

Men er fremdeles interessert i alle tre klokkene, så det er bare å sende PM hvis du skal pushe en klokke på meg. Litt av cluet blir også hva som blir tilgjengelig først. :)

Mine to øre:

Har hatt et par IWC (har en) hatt tre Rolex, og har en PPA. Skulle jeg bare hatt en klokke hadde jeg kjøpt en ub (gjerne den gamle 16610).

Hvorfor - det føltes riktig.