Kunne noen hjulpet meg med denne?

Medlem
24. mars 2014
Heisann

Kom over denne her, og lurte på om noen kan hjelpe meg med hva slags Rolex dette egentlig er? Og er dette en "obvious" fake/replica?

På forhånd takk!

Er det evt noe sted som kan anbefales for å få tatt en sjekk/verdsettelse av klokken? (Har en Omega klokke jeg i samme slengen også skulle ha sjekket verdien på)

Ser fake ut i mine øyne! Aldri sett en Rolex med minuttmarkørene trukket inn på skiven.

WTF!? Day Date med Pearlmaster lenke og bezelring?
Minuttmarkørene skal vel sitte på utsiden av dag-vinduet og timemarkørene?
"Swiss made" skal vel sitte på oversiden av minuttmarkørene?
Her var det mye som skurret i mine øyne. Jeg kan selvsagt ta feil.

@Guybrush Threepwood???

Redigert av en moderator:
WTF!? Day Date med Pearlmaster lenke og bezelring?
Minuttmarkørene skal vel sitte på utsiden av dag-vinduet of timemarkørene?
"Swiss made" skal vel sitte på oversiden av minuttmarkørene?
Her var det mye som skurret i mine øyne. Jeg kan selvsagt ta feil.

@Guybrush Threepwood???

Ja dette med pearlday-date forvirrer meg også, tror denne er ganske fake.

Redigert av en moderator:
Kronelogo ser feil ut og finnes det i det hele tatt en Day Date med two tone lenke? :D Jeg har ikke nok peiling på eventulle merkelige damemodeller, men dette skurrer hvertfall 100% i mine øyne.

Edit: Finnes altså i bi-color? Ja, man lærer noe nytt hver dag :cool: Sikker på at den ikke bare er på date-modellene? Ville blitt ganske overrasket om Rolex gav ut en Day Date som ikke var helgull

Edit 2: Klarer ikke å finne en ekte DD med bicolor-lenke ved et par raske Google-søk... Noen som vet?

Redigert:
Ok, takk for alle svar!
Som forventet virker det som om klokken ikke er ekte. Fikk svar på et annet forum også, der en "ekspert" på damerolexer mente dette var en modell som aldri var blitt laget!

Ok, takk for alle svar!
Som forventet virker det som om klokken ikke er ekte. Fikk svar på et annet forum også, der en "ekspert" på damerolexer mente dette var en modell som aldri var blitt laget!

Dette ligner veldig på en herremodell som faktisk eksisterer.
Hvis den er ekte er ref nummer 18946 eller 18948.
De er imidlertid ikke i "two tone" så vidt jeg har sett.
Bezelen stemmer heller ikke med denne modellen.
På 18946 skal bezel ha diamanter helt rundt.

Hva mener du når du sier at du "kom over" den?
Er du også en av de som "fant den i en skuff"?
Sorry hvis jeg virker litt skeptisk, men du er dessverre ikke den første som dukker opp her for å sjekke om "tilfeldige funn" til verdi av noen hundre tusen kroner er ekte.

Redigert:
Kronelogo ser feil ut og finnes det i det hele tatt en Day Date med two tone lenke? :D Jeg har ikke nok peiling på eventulle merkelige damemodeller, men dette skurrer hvertfall 100% i mine øyne.

Edit: Finnes altså i bi-color? Ja, man lærer noe nytt hver dag :cool: Sikker på at den ikke bare er på date-modellene? Ville blitt ganske overrasket om Rolex gav ut en Day Date som ikke var helgull

Edit 2: Klarer ikke å finne en ekte DD med bicolor-lenke ved et par raske Google-søk... Noen som vet?

Den eneste ekte dd jeg har sett med flerfarget lenke (forøvrig min grail fra 80 tallet), riktignok president lenke er denne,
kalt tridor, hvitt/gult/rosegull (også tilhørende et ts medlem ) :

Ups ikke meningen å kuppe tråden !

Den eneste ekte dd jeg har sett med flerfarget lenke (forøvrig min grail fra 80 tallet), riktignok president lenke er denne,
kalt tridor, hvitt/gult/rosegull (også tilhørende et ts medlem ) :

Ups ikke meningen å kuppe tråden !

Stemmer det! Har sett den der før. Kul klokke!

Dette ligner veldig på en herremodell som faktisk eksisterer.
Hvis den er ekte er ref nummer 18946 eller 18948.
De er imidlertid ikke i "two tone" så vidt jeg har sett.
Bezelen stemmer heller ikke med denne modellen.
På 18946 skal bezel ha diamanter helt rundt.

Hva mener du når du sier at du "kom over" den?
Er du også en av de som "fant den i en skuff"?
Sorry hvis jeg virker litt skeptisk, men du er dessverre ikke den første som dukker opp her for å sjekke om "tilfeldige funn" til verdi av noen hundre tusen kroner er ekte.

Hehe fant den i en skuff hjemme da jeg ryddet i helgen, hadde helt glemt at jeg hadde den liggende. Og historien bak klokken er at jeg fant den for rundt 10 år siden i en park i oslo. Tenkte da at den 100% sikkert var fake så jeg bare la den i en skuff. Da jeg fant den igjen nå tenkte jeg det kunne være en ide å sjekke om den faktisk kunne ha noe verdi eller om det bare er en kjip klokke uten verdi!
Regner med at det har vært flere innom her med lignende historier.. Men man må jo gi det en sjanse.. En dag er det vel en som "kommer over" en klokke som faktisk har litt verdi ;)

Igjen takk for alle kommentarer!