Klokketips

Det er som dere sier ETA i Longines Master serien,men de urverkene er laget eksklusivt til Longines. :D
Jeg har en retrograde 4 ifra master serien selv. Min er i 44mm. Veldig fornøyd med klokken. Får mye armtid.
DSC01011.jpg

Lykke til med valget. :D

Høres bra ut alt dette. Til og med watch snob synes å gå god for Longines MC som "entry-klokke" :)
Denne modellen går iallefall på shortlisten:
L2.673.4.78.3 Longines Master Silver Dial Croco Strap Brown Pris 16.895,-

Nytt spm. - hvilke muligheter har man til å selv bestemme remm på en gitt modell. I tilfellet over kunne jeg ønske meg den noe lysere aligatorremmen istedenfor den som er avbildet. Er dette som regel mulig? (snakker herom kjøp hos AD)

Det er som dere sier ETA i Longines Master serien,men de urverkene er laget eksklusivt til Longines. :D
Jeg har en retrograde 4 ifra master serien selv. Min er i 44mm. Veldig fornøyd med klokken. Får mye armtid.
DSC01011.jpg

Lykke til med valget. :D

ÅÅÅ, kjempefin klokke. Det er denne jeg skal ha:p
Bare i 41mm, denne blir litt for stor. Skulle ha 20.000 kr for den hos Protid:)

Nytt spm. - hvilke muligheter har man til å selv bestemme remm på en gitt modell. I tilfellet over kunne jeg ønske meg den noe lysere aligatorremmen istedenfor den som er avbildet. Er dette som regel mulig? (snakker herom kjøp hos AD)

Du får høre, men i de aller fleste tilfeller så får du det som står på...
Er jo bare å kjøpe en ny rem fra feks Hirsch:)

Redigert:
I mine øyne er ingen av de tre du lenket til (med et mulig unntak av den første Zenithen) klokker som går godt sammen med dress. Det gjelder forsåvidt også THen du spurte om.

Siden dette er en bryllupsgave som skal symbolisere kjærligheten mellom deg og din kommende kone (gratulerer, forresten) ville jeg enten sett på nye klokker, eller evt. en klokke fra ditt eller hennes fødselsår. En "tilfeldig" brukt klokke blir litt feil, eller?

EDIT: Jeg kan ellers anbefale denne: http://www.urverket.no/tag-heuer-carrera-twin-time-black-dial-black-leather-p-242.html Min eneste klokke fra 2004 til 2011. Passer til det meste, alt ettersom hvilken reim man har på.

Redigert:
I mine øyne er ingen av de tre du lenket til (med et mulig unntak av den første Zenithen) klokker som går godt sammen med dress. Det gjelder forsåvidt også THen du spurte om.

Siden dette er en bryllupsgave som skal symbolisere kjærligheten mellom deg og din kommende kone (gratulerer, forresten) ville jeg enten sett på nye klokker, eller evt. en klokke fra ditt eller hennes fødselsår. En "tilfeldig" brukt klokke blir litt feil, eller?

EDIT: Jeg kan ellers anbefale denne: WV2115.FC6180 TAG Heuer Carrera Twin Time Black Dial Black Leather Pris 16.295,- Min eneste klokke fra 2004 til 2011. Passer til det meste, alt ettersom hvilken reim man har på.

Forsåvidt enig i at de foreslåtte nødvendigvis ikke er optimale dressklokker, men det jeg trenger er en som fungerer til det meste... Til nå tror jeg Longines MC leverer best.