Klokkeskapet ferdig ryddet

Pen samling av Citizen-dykkerur det der :) Husk, når du har fått de de vil ha kan du jo bare fortsette på Seiko sin SKX-serie. Flotte og robuste ur for pengene det også.

Om du ikke har sett den anbefaler jeg deg å se på kanalen "The urban gentry" på Youtube - god omtale av Bambino i flere klipp.

• Liker
Reaksjoner: trilobitt
Ja, Bambino er en flott klokke! Jeg ble så begeistret for den nye versjon 4, men Orient har laget kassa en hel millimeter større, så da spørs det om jeg vil oppleve klokka som for stor. Praktisk er det jo at de har forandret lugbredden til 22 mm, så er det fritt fram for å velge reimer.

Nå har jeg solgt eller gitt bort alle de som egentlig var for store, og har jo nesten ingen igjen ... Heretter skal jeg være mer kresen ved nye innkjøp. Det er morsomt å prøve nye klokker, men så trist å finne ut at de ikke passer så godt som de burde.

Derfor er jeg litt i tvil om Seiko SKX-serien; jeg er redd for at de er i største laget for mine tynne håndledd. Men fine er de!

Jo, jeg har tenkt på den. Problemet er at jeg er litt lei disse runde markørene som er på så mange dykkere, og heller kunne tenke meg noe som dette:

http://www.artificehoroworks.com/shop/seiko-013mas-skx013-enhanced/

Og da blir det jo dyrere ...
Hva med SKX173? Riktignok tilbake til 007-størrelse, men i det minste uten runde markører.

SKX173.jpg

Hmmm, hva med Seiko 4205? Sett den til rundt tusenlappen på bukta.

Den var fin! Men enda mindre enn min minste Seiko 5? Da er jeg redd den blir litt liten (jeg er vanskelig ...).

Hva med SKX173? Riktignok tilbake til 007-størrelse, men i det minste uten runde markører.

Den har jeg nesten bestilt flere ganger. Kjempefin. Jeg skal se om jeg kan få prøve en 007 på, for å se hvordan størrelsen er i praksis.

Endelig en dag med sol! Bestemte meg for å ta et par bilder av klokkene, selv om det ikke har skjedd noe annet nytt enn at jeg har skaffet et utall nye reimer ...

Noen solbilder med skygger og reflekser og alt som er galt:

Dette er de tre Orient-klokkene jeg har for tiden. Jeg har vel funnet ut at jeg trives best med enkle og greie klokker med tre visere.

To Citizen Promaster med "gull"-bezel.

To med stål bezel, eller kanskje heller aluminium?

Bare to Seiko ... Det går da ikke an?

Wenger Alpine og Ningaloo Reef.

Det er forhåpentligvis en ny klokke på vei. Jeg aner ærlig talt ikke. Selger har bekreftet at han har mottatt betalingen, og jeg får ta det som et tegn på at han har tenkt å sende klokka. Håper det beste.

Redigert:
Det viste seg at jeg bekymret meg helt uten grunn! Denne kom for noen dager siden, men jeg fikk ikke hentet pakka før i dag:

Da blir det ikke flere på lenge, tror jeg. Jeg har lyst på en i stål med detaljer i gult "gull", men har ikke funnet noen som er midt i blinken ennå. Får kose meg med de jeg har så lenge.

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og Preacher
Da blir det ikke flere på lenge, tror jeg. Jeg har lyst på en i stål med detaljer i gult "gull", men har ikke funnet noen som er midt i blinken ennå.

Helt midt i blinken er den kanskje ikke, men jeg synes denne er ganske fin nå framover mot sommeren. NOS fra Spania. Jeg har ikke klart å finne ut noe som helst om merket Xernus fra Orient, men regner med at den vil tikke og gå en stund framover.