Klokkemagasiner

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.136
Sted
Fredrikstad
Noen som leser klokkemagasiner her?

Hvilke liker dere best, eventuelt hvilke har dere erfaringer med?
 
Narvesen har dessverre et begrenset utvalg,- og må gjerne besøke flere utsalg for å få "oversikten".

Jeg har valgt å holde meg til amerikanske "Watch Time". Et månedsmagasin med svært høy standard på artikler, bilder og papir. En virkelig fryd å bla i og til god hjelp om en vil drømme litt ! Dette magasinet har ca 175 sider i snitt. "Watch Time" gir også ut en årlig utgave av "Buyer's guide". Denne guiden gir en rikholdig oversikt over aktuelle armbåndsur på markedet. (Ca 1000 stk i 2008 utgaven)

Det andre magasinet jeg vil anbefale, er det tyske "Armband Uhren". Kommer ut 6 ggr. årlig og er ganske likt "Watch Time" i lay out og innhold, men noe tynnere,- ca 140 sider i snitt.

Et blad som avogtil kjøpes, er tyske "Uhren magazin", også bra lesestoff. Bra kvalitet.
 
ikke kan jeg Tysk så blir watchtime for meg.

Men dessverre har narvsen på Nordens største kjøpe senter sluttet og selge dt :?

Gidder ikke dra til Oslo for et blad så kjøper det når jeg har mulighet.

Mvh
BullR
 
Må slutte meg til Watchtime! Er et fyldig og kvalitetsmessig bra blad, som består av mer enn bare bilder..

Her er det penger å spare på å abonere og så kommer det rykende ferskt på døren!
 
Selv har jeg også bare gode erfaringer med Watchtime.
00/24 er også et magasin som virker svært lovende. Har kun fått med meg en utgave av dette, men var til gjengjeld svært interessant lesning. Muligens på topp-plassering sammen med Watchtime.

Watchworld har litt for høy coffee-table faktor (mye bilder, og men desverre ikke like god tekst), og InSync skriver etter min mening litt for mye uinteressant og urelevant stoff.
 
Revolution er etter min mening det beste magasinet som er å få tak i ww. I Norge må man abonnere på det, og det er rimelig dyrt mildt sagt. Men det er verdt hver krone. Fantastiske bilder, meget interessante artikler en en fantastisk service hos folkene i Singapore som utgir bladet. Hvis jeg skal si en negativ ting om artiklene må det være at det er veldig stor fokus på "holy grails", dvs ur som er tilnærmet umulig å få tak i og/eller koster alt for mye. Men personlig elsker jeg å drømme meg bort i artikler om slike ur :D

Jeg abonnerer på den asiatiske utgaven og kan bare si en ting - du må bare prøve det...

Her er link til bladet (hvis jeg nå gjør noe ulovlig her på forumet må Moderator for all del fjerne lenken):

http://www.revolution-press.com/subscribe/