Klokkegiganten "salgs" priser

Medlem
6. jan. 2019
Innlegg
48
Sted
Drammen
Ser på litt klokker i det pågående salget deres. Når jeg googler så virker det som deres 50% salgspris er den vanlige prisen andre steder? Gjelder egentlig alle jeg har sjekket. Dette er jo litt merkelig, er det en jalla butikk? Gjelder også klokker som visstnok har rundt 1000kr rabatt
 
Har reagert på det samme. Jeg har noe naivt handlet én klokke hos dem.

- De er "autorisert forhandler for alle merkene sine", men nevner ikke at de ikke er norsk aut.forhandler.
- Fraktvalg kan tilsi at klokkene sendes fra Norge(man kan bl.a velge Bring Express over natt). Problemet er bare at klokken først må sendes fra Danmark.
 
  • Liker
Reaksjoner: Joantheman
Har reagert på det samme. Jeg har noe naivt handlet én klokke hos dem.

- De er "autorisert forhandler for alle merkene sine", men nevner ikke at de ikke er norsk aut.forhandler.
- Fraktvalg kan tilsi at klokkene sendes fra Norge(man kan bl.a velge Bring Express over natt). Problemet er bare at klokken først må sendes fra Danmark.

Trodde det var norsk forhandler jeg. Føler meg veldig skeptisk nå, får kikke i litt andre butikker tror jeg. Risikerer man toll også da kanskje? Det blir jo fort noen sure lapper
 
Trodde det var norsk forhandler jeg. Føler meg veldig skeptisk nå, får kikke i litt andre butikker tror jeg. Risikerer man toll også da kanskje? Det blir jo fort noen sure lapper

MVA er inkludert, da det er en "norsk" forhandler. Er vel ikke helt tilfeldig at bl.a Watchia.no har nøyaktig samme layout på sin nettbutikk. Eneste fordelen sammenlignet med f.eks. Urverket er nok at disse i det minste har sitt eget lager.
 
  • Liker
Reaksjoner: Joantheman
MVA er inkludert, da det er en "norsk" forhandler. Er vel ikke helt tilfeldig at bl.a Watchia.no har nøyaktig samme layout på sin nettbutikk. Eneste fordelen sammenlignet med f.eks. Urverket er nok at disse i det minste har sitt eget lager.
Mye rart altså, burde vært en klistret tråd med info om nettbutikker og erfaringer. Disse kommer jo opp med en gang man søker på klokker
 
Hei,

Uten å lest reglene 100%, men regner med det er ok at en fra butikken svarer i en tråd om butikken :)

Vi overtok Klokkegiganten.no fra en konkurrent i mars 2017, og butikken var tidligere en delvis offisiell/parallell webshop.
Dessverre er det noe dårlig historikk , som vi prøver så godt som mulig å reparere rykte etter.

Da vårt hovedkontor og lager i er København, så handler vi inn hos de danske distributørene for merkene.
Og vi handler kun via de offisielle kanalene, og er autorisert forhandler av alle merkene vi selger.

Den veil.prisen er ofte kun valuta korrigert, siden vi handler inn i DKK. Nå har den norske kronen vært veldig svak i en lengre periode (30-35%), noe som gjør at den veil.prisen iblant blir høyere enn den veil. norske prisen.

Alle prisene er inkludert norsk moms, og det kommer ikke toll eller noe når du bestiller hos oss.

99,9% av varene har vi på eget lager klar til å sendes. Leveringen fra København til Oslo er normalt bare 1 dag om du velger vår frakt metode til rundt 50 kr.

Vi har også kontor og returadresse i Oslo, skulle det være noe problemer eller varen vil byttes/returneres.

Om det er noe annet dere lurer på så svarer jeg gjerne på dem
 
Er det noen her som har handlet med Klokkegiganten etter at de fikk nye eiere? Ser at det er "Black Friday" hele november, og brukbare priser på veldig mye.
 
Er det noen her som har handlet med Klokkegiganten etter at de fikk nye eiere? Ser at det er "Black Friday" hele november, og brukbare priser på veldig mye.
Jeg handlet en Seiko der i august, som kom fort levert og i den stand man forventer. Har nå i ettertid fått problemer med at tidsavviket plutselig ble veldig stort. Kanskje magnetisert urverk? Foreløpig har reklamasjonsprosessen gått relativt bra. Får se om jeg er like fornøyd når klokken er tilbake på hånden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: frj
Jeg har handlet en del på watchia.no, som er samme eiere og lager som klokkegiganten.no
Sjekk alltid begge sidene inkl. frakt, da det er tilsynelatende akkurat samme utvalg, men med ganske varierende priser av en eller annen grunn. Min erfaring er at watchia.no er jevnt over billigst, men med noe dyrere frakt.

Kan ellers bekrefte det @Mikkel79 skriver over;

Bare gode erfaringer med de nye eierne! Varene har alltid kommet raskt og vært korrekte ift. beskrivelsen, akkurat som de skal.
Garantikort er stemplet med en dansk forhandler.

Gamle klokkegiganten var det bare tull med! De sendte helt feil varer (bestilte winder, fikk tom klokkeboks etc.), de brukte laaaang tid, og reklamasjoner ble håndtert veldig dårlig (i praksis ikke håndtert i det hele tatt, men ignorert). Eneste positive her var de lave prisene.
 
Redigert:
Oppdatering; fikk nettopp min første reklamasjonssak mot de nye eierne nå, en winder til fire tusen som ble knust i fillebiter under frakten til meg fra Danmark.

Null respons på mail så langt, som for øvrig er eneste metode å kontakte de på.
Skjønner overhodet ikke poenget med å oppgi åpningstider på sidene. Uten hverken fysisk butikk eller noen kundeservice hvor man kan kontakte de direkte, fremstår dette som helt meningsløst.

Så anbefalingen over, er foreløpig med et stort forbehold! Oppdaterer utfallet her.
 
  • Wow
  • Trist
Reaksjoner: reldor og Qwestern
Jeg handlet nylig en julegaveklokke til min far, samt en superbillig Casio treningsklokke til meg selv. Var positivt overrasket over den raske leveringstiden, og ellers ingen problem.
 
Jeg handlet en Seiko der i august, som kom fort levert og i den stand man forventer. Har nå i ettertid fått problemer med at tidsavviket plutselig ble veldig stort. Kanskje magnetisert urverk? Foreløpig har reklamasjonsprosessen gått relativt bra. Får se om jeg er like fornøyd når klokken er tilbake på hånden :)
Oppdatering i min sak: jeg fikk klokken min tilbake for noen uker siden, med riktig avvik og korrekt gange. Sånn sett er jeg fornøyd med reklamsjonsprosessen. Syns dog det er litt drøyt å vente 1,5 måned på en regulering. Men vet at en del tid går med på å sende klokken hit og dit. Ulempen med å handle på nett kanskje

Det som dog står til stryk hos meg, er at de benytter UPS som fraktselskap. Var hjemme for å ta imot pakken og fikk plutselig SMS om at pakken var levert på utleveringssted siden jeg «ikke var hjemme». Men det er jo ikke klokkegiganten sitt ansvar :)
 
Skulle se på Oris, men nå er hele nettsiden nede:
504 Gateway Time-out
The server didn't respond in time.
__SERVERNAME__

Edit; funker igjen nå
 
Redigert: