Klokkebutikker i New York?

Hvordan går det i new york? Forventer reiseskildring fra turen, noen bilder? (tips til min tur i juni? :) )
Blir det noen klokkekupp?

alt godt
jmh

Jepp, nå blir det New York tur på meg i juni også! Dersom det er noen som har vintage/second hand tips som ikke har blitt nevnt her tar jeg gjerne imot dem :) Jeg har litt lyst på en vintage Heuer Autavia. Ellers er det jo en IWC 3717 ett eller annet sted der ute med navnet mitt på ...

Hva med toll når dere kommer hjem?

Hvordan forholder dere til tollen hjemme igjen - hvis de spør deg om fortolling og sjekk av tingene dine?

Noen som vet hvordan det er med TaxFree Refund på disse klokkebutikkene i NY?
Jeg har tenkt meg en liten tur til NY til sommeren, og har ikke lyst til å betale US moms og Norsk moms.... :D

Noen som har noen formening og hvilke land/byer det er bedre(billigere) å handle klokker i? Leste at gardkarlsen mente malyasia var meget billig. Siden de store klokke merkene prøver å ha samme pris på klokkene sine uavhengig av land, så burde jo US være det billigste stedet akkurat nå; pga forholdet NOK/$.. :roll:

"Hvor kjøpe til lavest pris" er et stadig aktuelt tema,- og noe facit svar lar seg vel neppe gi. Om et sted er billig på et bestemt merke / modell, akkuaret den uken,- så kan prisen være ganske ulik på et noe senere tidspunkt.....

Men utifra det det økonomer og reisende klokkekjøpere rapporterer, kan en regne med, generelt sett, at USA er et gunstig sted å handle nå. Noen US AD'er innen et merke, kan gjerne ha flere modeller på lager enn europeiske AD'er. Ofte tilfelle med f.eks Panerai. Tror at USA er et sted jeg vil anbefale. Bruk gjerne tid her hjemme til å finne fram til "din" AD.

I de store byene sør-øst Asia, Singapore, Kuala Lumpur, Hong Kong, Jakarta o.s.v. er det også vanlig med gode priser.

Lykke til og god reise ! :D

gullet: USA refunderer ikke salgsskatt til utlendinger.

Det man kan gjøre er å handle "out of state" - får man varer sendt til en stat der selgeren ikke er representert kan salgsskatten trekkes ifra.

DJM: Da må jeg altså ha en adresse et sted i US, foruten NYC, og sende klokken dit? :roll:
Da hadde det vært kjekt å en "venn" der borte... :D

Blir litt vanskelig hvis jeg bare skal en liten svipptur bort.
Har jo lest at man kan være heldig å få en liten rabatt i butikken, men vet ikke helt om jeg får noe særlig avslag på fifth avenue :?: :roll: Da er det kanskje bedre å fly til singapore f.eks... :idea:

Takk for kjekk link! :D
ja 8-9% er jo ikke stort, men blir fort noen tusen hvis man skal ha en klokke litt opp i sjiktet. 8)

Jeg har en bekjent som bor på cayman island, så tenkte jeg skulle høre hvordan det fungerer der.
Fant ut at Zenith har en forhandler der! :D :D