Klokkebutikker i Cannes/Nice/Monaco

H

HCWL

Guest
Om snaue 2 uker starter jeg sommerferien så smått ved å ta en tur ned til Cannes. Og i den anledning leter jeg etter aktuelle klokkebutikker jeg kan titte innom og evt. gjøre et godt kjøp.:smile:

Forhåpentligvis får jeg leid bil(20 år), og da klarer jeg og komme rundt til de nærliggende byene. Så alle butikker innen et par timers kjøring fra Cannes er aktuelle:)

Ser hovedsaklig etter Rolex og PP, men alt er av interesse;)
Hvordan er prisene i forhold til en norsk AD?

OT: Noen tips på hvordan en 20 åring kan få leid bil i Frankrike?

Ha en fortsatt strålende pinsehelg!:D
 
Da jeg var i Franrike i fjor husker jeg at vi slet med å få leid bil fordi vi var under 25. Vi pratet med Sixt og fikk leie av dem, men mener å huske at de har 21 årsgrense. Skader ikke å ta en telefon og høre :)
 
Jeg har nettopp bestilt leiebil i Nice for ferien. Jeg er 22, og bestilte gjennom Avis. Det var ikke noe problem utover at de doblet (!) prisen i aldersgebyr. Vil tippe at de har 20 eller 21 som nedre grense - så det er nok mulig, bare vær forberedt på at det er dyrt! Jeg betalte 4300 for en uke i en liten sardinboks
 
Jeg har nettopp bestilt leiebil i Nice for ferien. Jeg er 22, og bestilte gjennom Avis. Det var ikke noe problem utover at de doblet (!) prisen i aldersgebyr. Vil tippe at de har 20 eller 21 som nedre grense - så det er nok mulig, bare vær forberedt på at det er dyrt! Jeg betalte 4300 for en uke i en liten sardinboks

Desverre er det slik at nedre grense for billeie som oftest er 21 år og oppover:evil: Men jeg håper det er noen som vet om et smutthull eller et selskap som tilbyr leie bil til en på 20 år :(
 
Går du fra Casionet ( der filmfestivalen er ) og langs croisetten ( og evt gaten et hakk bak croisetten - shoppingsgata) kan jeg fortelle at Omega, Rolex, Brequet , AP , Zenith , JLC + en del flere har butikk. Prisene er vel ikke å rope hurra meg rundt for. Jeg har sikla ned flere av butikkene der og skal nok sikle dem ned engang til når jeg skal ned i julislutt :)
 
Går du fra Casionet ( der filmfestivalen er ) og langs croisetten ( og evt gaten et hakk bak croisetten - shoppingsgata) kan jeg fortelle at Omega, Rolex, Brequet , AP , Zenith , JLC + en del flere har butikk. Prisene er vel ikke å rope hurra meg rundt for. Jeg har sikla ned flere av butikkene der og skal nok sikle dem ned engang til når jeg skal ned i julislutt :)

Takk for innspill, GrandCarrera!
Hva lå prisene på? Regner med at det er rom for litt rabatt;)
 
En rolex Explorer 214270 lå på sirkus 37 000kr mener jeg å huske.
Angående rabatt så er jeg usikker. Et klokkekjøp var ikke aktuelt da jeg var der i påsken.
Omega tittet jeg bare kjapt i og jeager butikken var stengt, men hadde noen lekkerbiskner i vinduet :cool:
trooor at dersom du kommer i dress så vil du nok få litt bedre service enn de som virker veldig turister og da kan kanskje rabatt være innenfor rekkevidde. Det første du møter før den hyggelige betjeningen er en vakt som vurderer det kraftig!

I Nice er det klokkebutikker i den såkalte handlegaten. Rolex er presentert og Omega, husker ikke resten, pris der er likt som i Cannes. I Monaco har jeg ikke testet ut klokkeutvalget :) hvor i Cannes skal du/dere bo?
 
En rolex Explorer 214270 lå på sirkus 37 000kr mener jeg å huske.
Angående rabatt så er jeg usikker. Et klokkekjøp var ikke aktuelt da jeg var der i påsken.
Omega tittet jeg bare kjapt i og jeager butikken var stengt, men hadde noen lekkerbiskner i vinduet :cool:
trooor at dersom du kommer i dress så vil du nok få litt bedre service enn de som virker veldig turister og da kan kanskje rabatt være innenfor rekkevidde. Det første du møter før den hyggelige betjeningen er en vakt som vurderer det kraftig!

I Nice er det klokkebutikker i den såkalte handlegaten. Rolex er presentert og Omega, husker ikke resten, pris der er likt som i Cannes. I Monaco har jeg ikke testet ut klokkeutvalget :) hvor i Cannes skal du/dere bo?

Regner med at det er lite å spare ved kjøp av Rolex:(
Det er nok som du sier, man må kle seg opp før man skal handle klokke.

Skal vel egentlig ikke til Cannes, men til Antibes:)
 
Blir spennende å se om du ender opp med en klokke da.
Lykke til med kjøpet og titten! Mange godsaker i vinduene der nede! God tur! : - )
 
Regner med at det er lite å spare ved kjøp av Rolex:(
Det er nok som du sier, man må kle seg opp før man skal handle klokke.

Skal vel egentlig ikke til Cannes, men til Antibes:)

Da bør du glede deg.. Jeg er i Antibes nå, og var i Cannes i dag på filmfestival. Mange klokkebutikker der og velge mellom. Alt du nesten kan tenke deg egentlig.. Som noen sa tidligere ligger det en Rolexforetning rett utenfor hovedarenaen til filmfestivalen, og en foretning hvor de selger Panerai, Hublot ++.
I "shoppinggata" finner du egen JLC og egen Breitlingbutikk, og en butikk de har JLC, Rolex, Zenith, TAG Hauer ++.

Prismessig var det litt varierende. Ikke så altfor mye å hente på Rolex. (ser man da bort fra mva.)
En kompis av meg kjøpte en PAM 233 for litt over 60k eks. mva vel og merke.

Gled deg til turen :D
 
Antibes har ikke en eneste klokkebutikk (eller urmaker om man vil) som det er verdt å besøke. Cannes derimot har flere. Dog vil jeg si at prisene absolutt ikke er verken lave eller rabattene store :( det er et par bruktsjapper også, men der er i alle fall prisen høy. Brukt daytona, sub etc går sikkert 10k over norsk bruktpris pga høy etterspørsel. For å si det kort og brutalt er dette et område hvor butikker kan risikerer å selge en håndfull helgull rolexer pr dag. Det er ikke stedet for bargains. Dog var jeg der for et par uker siden og regnet meg fram til at longines legend diver kostet meg 10.500,- taxfree på flyplassen. Forutsatt grøn gange på gardermoen. BP Fifty fathoms i helgull gadd jeg ikke regne, bare sikle på.. :)
 
Antibes har ikke en eneste klokkebutikk (eller urmaker om man vil) som det er verdt å besøke. Cannes derimot har flere. Dog vil jeg si at prisene absolutt ikke er verken lave eller rabattene store :( det er et par bruktsjapper også, men der er i alle fall prisen høy. Brukt daytona, sub etc går sikkert 10k over norsk bruktpris pga høy etterspørsel. For å si det kort og brutalt er dette et område hvor butikker kan risikerer å selge en håndfull helgull rolexer pr dag. Det er ikke stedet for bargains. Dog var jeg der for et par uker siden og regnet meg fram til at longines legend diver kostet meg 10.500,- taxfree på flyplassen. Forutsatt grøn gange på gardermoen. BP Fifty fathoms i helgull gadd jeg ikke regne, bare sikle på.. :)

Hva er det du antyder? Ingen av brukerne på Tidssonen.no går på grønt med ny klokke!
 
Perfekt timing på tråd:p Skal selv et par uker til Nice i sommerferien. Morsomt å lese om tips og andres erfaringer. Blir nok mye tid til window-shopping. Noen som vet om noen butikker som selger brukte ur? Skal det bli handel der nede, må det nesten bli second-hand.

Ahh som jeg gleder meg:D
 
Herlig område, ferierer der nede så ofte jeg kan!

KarlFrs skildring fra Cannes her. Skal du litt lengre vest har jeg skrevet litt fra Frejus/St.Raphael her.

God tur!
 
Hva er det du antyder? Ingen av brukerne på Tidssonen.no går på grønt med ny klokke!

Jeg antyder ingen ting... Men godt å høre at du kan uttale deg på vegne av samtlige brukere ;) Gadd bare ikke gange opp med mva. For den saks skyld var vel noe av poenget at det ikke er mange kronene å spare på å kjøpe der ifht Norge.
 
Jeg antyder ingen ting... Men godt å høre at du kan uttale deg på vegne av samtlige brukere ;) Gadd bare ikke gange opp med mva. For den saks skyld var vel noe av poenget at det ikke er mange kronene å spare på å kjøpe der ifht Norge.

Just playin', Risti, just playin'. Irony is such a bitch!

Ville bare gjøre et poeng ut av at vi må være politisk korrekte her inne :)
 
Har skjønt det sånn at det ikke er noe å spare på klokkekjøp der, men hva med smykker? Noen som vet om det er bedre priser der nede kontra her på berget?
Kanskje noen til og med sitter på gode tips av butikker.