Klokke til samboer- Hard to find!

Medlem
20. okt. 2011
Innlegg
203
Sted
Oslo
Endelig klart å få min kjære samboer til å skjønne at også damer må ha en ordentlig klokke med mekanisk urverk:)
MEN, ikke lett å finne en som passer til alle kriteriene:p Derfor trenger jeg litt hjelp har jeg funnet ut av.

Kravene er som følger:
*Ikke for stor - Max 40mm/41mm
*Ikke for liten - Min 36mm
*Ikke veldig feminin, bære litt preg av sportsur
*Ingen diamanter/gull
*Ikke romertall
*Hvit skive
*Stållenke
*Mekanisk urverk
*Dato

Prisen bør ikke overstige 20k, så har sett på Certina, Longines, Tag-Heuer og Tissot.
Takk på forhånd!
 
Du beskriver jo en Rolex Datejust, det ultimate koneur. Du får imidlertid ikke en ny en til <20k, men får fint en pent brukt 36mm til den prisen.
 
Du beskriver jo en Rolex Datejust, det ultimate koneur. Du får imidlertid ikke en ny en til <20k, men får fint en pent brukt 36mm til den prisen.

Vet du, har faktisk tenkt tanken:) Eneste er at hun synes Rolex er litt harry, men pipa endrer som regel lyd når man eier en selv;)
 
Jeg ville gått for min, omega planet ocean chronograph 37,5 sjekk galleriet mitt:D
Du får den uten chrono med hvit skive. Hvis det er veldig viktig:)
Sent from my LT15i using Tapatalk 2
 
Det må bli en datejust!!! Celter har en til salg for 15k, et bra kjøp om den ikke er solgt!
 
Du beskriver jo en Rolex Datejust, det ultimate koneur. Du får imidlertid ikke en ny en til <20k, men får fint en pent brukt 36mm til den prisen.

Her treffer Krille spikeren på hodet, tenkte akkurat på det samme. :)
 
Celter sin har romertall.

Her er min kones beater-Omega. Egentlig herreklokke, men sånn passe unisex likevel.

Oppfyller alle krav. Ikke alltid lett å finne på markedet, men ofte billig for en cosc-Omega. Ikke fancy, svært enkel. Spørs jo hva hun liker. Skiven har Seamaster-bølger i midtpartiet, vanskelig å se på bilde.

L1010452.jpg


TBE_0038.jpg
 
Jeg kjøpte en Sjöö Sandström til min bedre halvdel da hun feiret rundt tall. Den er 37 eller 38 mm, kostet 18000,- ,og skulle være ihht kriteriene :). Kjøpte den hos AD på vinderen(oslo),de var visst de eneste i landet som fører det.
 
Det kan være en idè å se på Perrelet.

Perrelet A1053/A
mtr_11_0621_perrelet_a1053_a_2.jpg


(Den er desverre 42 mm, men tror den vil føles mindre på hånden)

Kontakt swisstime for å prøve. Hvis prisen er høyere enn 20k tror jeg du får forhandlet den greit under:)
 
Takk for alle gode tips hittil!Skal ikke handle før om en stund, men greit å begynne å kikke litt:)
 
Bortsett fra remmen, føler jeg at at denne kommer ganske nærme. Manufakturverk og greier. 38,5mmx8,45mm. Opptrekk. Nomos har ikke lenke, men noe som passer bør være mulig å få tak i.
€1400 med baklokk i stål eller €1600 med gjennomsiktig baklokk.

9473b.jpg



Ellers er jo en klassisk Rolex sikkert.
 
Bortsett fra remmen, føler jeg at at denne kommer ganske nærme. Manufakturverk og greier. 38,5mmx8,45mm. Opptrekk. Nomos har ikke lenke, men noe som passer bør være mulig å få tak i.
€1400 med baklokk i stål eller €1600 med gjennomsiktig baklokk.

9473b.jpg



Ellers er jo en klassisk Rolex sikkert.

Oi! Dette var snacks! Keen på en tysker selv, så kanskje denne heller går til gubben!