Klokke med viser som går én runde i døgnet (GMT-klokke?) til under 2000

Jepp. Jeg gikk for Hamiltonen. En flott klokke! Jeg har gått med den i fire dager nå. Takk for hjelpen!

Men: da jeg våknet i dag hadde det skjedd noe snodig. Vinduene for dato og ukedag virker "off" (jeg ser bare "SATURD" av "SATURDAY", og kun "7" av "27"), og nå ligger klokka over to timer bak tida (den stod på kvart over åtte når klokka egentlig var halv elleve). Men den går fremdeles, så det virker som den ikke har stoppet helt opp.

Jeg får forresten heller ikke til å stille dato og ukedag (jeg skrur, men ingenting skjer), men det er ikke noe problem å stille de vanlige viserene.

Noen tanker om hva som kan være galt? Bare å sende den i retur?

bNR5bSC.jpg

Jepp. Jeg gikk for Hamiltonen. En flott klokke! Jeg har gått med den i fire dager nå. Takk for hjelpen!

Men: da jeg våknet i dag hadde det skjedd noe snodig. Vinduene for dato og ukedag virker "off" (jeg ser bare "SATURD" av "SATURDAY", og kun "7" av "27"), og nå ligger klokka over to timer bak tida (den stod på kvart over åtte når klokka egentlig var halv elleve). Men den går fremdeles, så det virker som den ikke har stoppet helt opp.

Jeg får forresten heller ikke til å stille dato og ukedag (jeg skrur, men ingenting skjer), men det er ikke noe problem å stille de vanlige viserene.

Noen tanker om hva som kan være galt? Bare å sende den i retur?

bNR5bSC.jpg

Ok, en huskeregel da man skal stille klokke er at man IKKE stiller dato/dag mellom klokken 2000-0400. Da kan man ødelegg mekansmen som "slår over" dato/dag.

Skal vi se om klokka er ødelagt eller ikke? :)
*Trekk Krona ut til det helt ytterste hakket som stiller tiden. Still tiden til klokken 6, samme om det er klokken 06 eller 18.
*trykk krone helt inn igjen.
*trekk krona ut ett hakk (trekk opp hovedfjæra med 20-30 "fremogtilbake")
*trekk krona ut ett hakk til. nå kan du stille dato/dag.
*roter kronen MED klokka, for å stille dagen. bare havn på en tilfeldig dag i mai en gang
*roter kronen MOT klokka, og still dagen til noe tilfeldig.
*trekk kronen helt ut igjen, og skru tiden fremoverhelt til dag/dato byttes

Se om det fungerer. Hvis dag/dato nå bytter helt kan du stille klokka til normal tid/dag/dato og smile resten av dagen.
Hvis ikke får du sende klokken tilbake og satse på at det ikke er du som får skylden.. :/

Lykke til.

Takk for tipset. Jeg får ikke helt til å følge step-by-step-guiden din.

*Trekk Krona ut til det helt ytterste hakket som stiller tiden. Still tiden til klokken 6, samme om det er klokken 06 eller 18.
Dette går fint. Check.

Check.

Når jeg trekker krona ut ett hakk kommer jeg til den funksjonen som stiller dato og dag. Dato får jeg stilt, men dagen vil ikke flytte på seg. Men jeg tror jeg trekker opp hovedfjæra ved å la krona stå helt inne og så skru.

Som sagt stiller jeg dato/dag ved å trekke ut krona ett hakk. Men selv etter å ha trekt opp hovedfjæra får jeg ikke flytta på dagsvisninga.

Dette er faktisk mulig - hvis jeg skrur tiden fram til mellom 2-3 bytter den dag. Men der stopper den også opp mellom to dager - f.eks. på "AY SUND" i stedet for "SUNDAY"

Jeg tipper det blir reklamasjon / reparasjon på denne. Men CreationWatches virker veldig professjonelle, så dette går nok bra. Forhåpentligvis kan jeg få et norsk Hamilton-verksted til å se på det, så fraktprisen blir overkommelig.

Husker jeg rett har jeg forresten ikke stilt dato/dag mellom kl 2000 og 0400, men dette er jo god kunnskap å ha med seg videre :)

Redigert:
Takk for tipset. Jeg får ikke helt til å følge step-by-step-guiden din.

Dette går fint. Check.

Check.

Når jeg trekker krona ut ett hakk kommer jeg til den funksjonen som stiller dato og dag. Dato får jeg stilt, men dagen vil ikke flytte på seg. Men jeg tror jeg trekker opp hovedfjæra ved å la krona stå helt inne og så skru.

Som sagt stiller jeg dato/dag ved å trekke ut krona ett hakk. Men selv etter å ha trekt opp hovedfjæra får jeg ikke flytta på dagsvisninga.

Dette er faktisk mulig - hvis jeg skrur tiden fram til mellom 2-3 bytter den dag. Men der stopper den også opp mellom to dager - f.eks. på "AY SUND" i stedet for "SUNDAY"

Jeg tipper det blir reklamasjon / reparasjon på denne. Men CreationWatches virker veldig professjonelle, så dette går nok bra. Forhåpentligvis kan jeg få et norsk Hamilton-verksted til å se på det, så fraktprisen blir overkommelig.

Husker jeg rett har jeg forresten ikke stilt dato/dag mellom kl 2000 og 0400, men dette er jo god kunnskap å ha med seg videre :)

Off, tror du har fått en "mandagsklokke" ja. Men jeg hadde nok sendt klokka tilbake til creation, eller funnet en AD hvis mulig. Creation sender deg nok bare en ny klokke, hvis ikke så har de eget verksted hvor de nok kan ordne opp i sakene.

Meget kipt at dette skjedde nå som du hadde fått deg skikkelig klokke da! :/ Føler med deg! :(