Klikkelyd i ny klokke

Medlem
8. juli 2019
Innlegg
89
Sted
Oslo
Hei

Jeg kjøpte omsider min første automatiske klokke i går. I kveld har jeg merket jeg et lite klikk hvis jeg beveger brått med armen, f.eks som en kastebevegelse. Er dette normalt, eller bør jeg ta en tur til urmaker?

Klokken er en Certina DS-1 Powermatic 80.
 
Kan legge til at lyden er identisk hver gang, så det virker vel ikke som noe er løst. Også kun ved brå bevegelser. Har brukt klokka minimalt hittil, og den har ikke vært mistet i gulvet eller noe slik.
 
Hei

Jeg kjøpte omsider min første automatiske klokke i går. I kveld har jeg merket jeg et lite klikk hvis jeg beveger brått med armen, f.eks som en kastebevegelse. Er dette normalt, eller bør jeg ta en tur til urmaker?

Klokken er en Certina DS-1 Powermatic 80.
Mest sannsynlig bare rotoren du hører. Rotorlyd kan være så mangt, klikkelyder, wobbling lyder eller skrapelyder. Alt avhengig av hvilket urverk. Tviler på at noe er galt
 
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen
Mest sannsynlig bare rotoren du hører. Rotorlyd kan være så mangt, klikkelyder, wobbling lyder eller skrapelyder. Alt avhengig av hvilket urverk. Tviler på at noe er galt

Håper det. Typisk meg å henge meg opp i slike småting. Men litt brå bevegelser på hånda, så kommer det et lite «klikk» hver gang. Det beste er vel å se det litt an?
 
Redigert: