Klassiske Seiko dykkerur

Seiko (såvel som Citizen) har de siste årene satset stort på å "modernisere" kolleksjonene sine, og spyr derfor ut, so du sier, masse "high tech" modeller. Er helt på nett med deg ang de mer klassiske diverne, da jeg ikke har så veldig mye til overs for deres nyere serier.
Selv styrer jeg mest mot "Japan domestic market" klokker, dvs klokker som kun er til salgs i japan, og visse andre Asiatiske land. Er en mengde vendors som selger disse også til resten av verden, men mange har tegnet en avtale med feks Seiko at de ikke skal selge til EU (men selv om Norge ikke er med, heldigvis) Så kan det være litt problematisk å få enkelte vendors til å forstå at Norge er OK å sende til (de tror at Europa er Europa, og dermed at alle er i EU, kan det virke som)

Men chronograph.com, higuchi-inc.com og Seiyajapan.com har jeg selv kjøpt fra, og kan trygt anbefale. Enkelte vil også "justere" verdien mtp MVA (om det er ønskelig)
Her er noen eksempler på Seiko Japan domestic marked only klokker jeg har ...
Seiko Emperor SBDX011 (produserers kun 1000 stk i året av denne, og har et 8L35 urverk som er et udekorert Grand Seiko urverk, samme som den legendariske MM 300 har.
Divklokke22-Version2.jpg

Emperor2-1.jpg

Seiko Stargate All Black (kanskje den klokken jeg har hvor jeg føler jeg har fått "mest klokke for pengene" da den ikke koster mer enn 17-1800nok +MVA/Frakt, men har en meget god kvalitetsfølelse over seg.
Stargate2-1.jpg

Stargate5.jpg

Seiko Sawthooth
DSC_6756.jpg


Vet ikke om dette var helt det du spurte om, men får ta det for det det er:D
 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Akkurat hva jeg mener. Forstår ikke dette hightech tullet. Jeg vil ha analog enkelthet.
Skal sjekke ut sidene, gleder meg som et barn. Den Stargate`en din var utrolig flott.

Å kjøpe fra Asia, har det vært en grei prosess?
 
Akkurat hva jeg mener. Forstår ikke dette hightech tullet. Jeg vil ha analog enkelthet.
Skal sjekke ut sidene, gleder meg som et barn. Den Stargate`en din var utrolig flott.

Å kjøpe fra Asia, har det vært en grei prosess?

Det er ikke noe problem å handle fra asia.
Hvis du søker i forumet vil du se hvilke forhandlere og sider som anbefales.:)
Personlig kan jeg med trygghet anbefale creationswatches.com
Her er et bilde til av modellen du likte.
Jeg er også superfornøyd med denne.8)
e1c52046.jpg
 
Akkurat hva jeg mener. Forstår ikke dette hightech tullet. Jeg vil ha analog enkelthet.
Skal sjekke ut sidene, gleder meg som et barn. Den Stargate`en din var utrolig flott.

Å kjøpe fra Asia, har det vært en grei prosess?

Har sjelden hatt noe problem med kjøp fra Asia (eneste så langt har vært fra chronograph.com, hvor pakken kom ferdig opprevet, uten innhold. Og jeg har enda ikke kommet til noen form for enighet med dem. Så mao en korreksjon til min første post hvor jeg ga tommel opp for dem) Etter å ha diskutert på en del andre forum kan det se ut som de har et STORT problem i Singapore, hvor det er en god del ting som blir borte i posten før det har forlatt landet. Mao, problemet ligger høyst sannsynlig blant utro tjenere i posten der. hvor organisert det er aner jeg ikke, men er påtakende hyppig det er problemer visstnok.) Har lest at Singapore Post skal ha tatt et kraftig oppgjør med dette, men aner ikke hvordan ståa er nå.

Ellers har det vært smooth sailing fra samtlige andre jeg har handlet hos. Og har god er efaring med creationwatches.com som jeg ser er nevnt her (selv om jeg tror også de hoder til i Singapore?)

Uansett, lykke til! Og si fra hvilken du endte opp med da:0):D