Kjøpt klokke, fraktproblem!

Medlem
22. feb. 2011
Innlegg
9.051
Sted
Erewhon
Har kjøpt og betalt en klokke som skal sendes fra Tyskland. Selger vil benytte seg av fedex og ønsker å forsikre pakken for 2000 euro. nå har han fått beskjed om at dette ikke går osv.

Noen som vet hvordan man får sendt dette til meg med en slik forsikringssum?
Alternativt om noen good guys her tilfeldigvis er i Tyskland og kunne tatt med pakken hjem?
 
Et tips er jo at du ordner frakten selv igjennom norsk avdeling til en av de kjente frakt selskapene og booker henting på selgers adresse.
 
Har kjøpt og betalt en klokke som skal sendes fra Tyskland. Selger vil benytte seg av fedex og ønsker å forsikre pakken for 2000 euro. nå har han fått beskjed om at dette ikke går osv.

Noen som vet hvordan man får sendt dette til meg med en slik forsikringssum?
Alternativt om noen good guys her tilfeldigvis er i Tyskland og kunne tatt med pakken hjem?

Hva med DHL? Jeg fikk en pakke, men ikke i den størrelse av forsikringssum.
 
Be selger forsikre pakken med parcelpro. Gikk som er drøm for meg fra statene.
 
Blir sikkert ikke regningssvarende, men hva med ryanair? Så får du deg en liten tur også. Selvfølgelig avhengig av hvor i tyskland klokken er. Ellers har jeg hatt gode erfaringer med Jetpak. Koster skjorta, men har overlegen service.
 
Hvis ikke parcelpro blir noe blink så skal jeg sjekke dagstur.

Ikke at det er noen grail, men gira på å få den i hus.
 
Ja, men greia er at det er selger som må forsikre. Jeg har jo min kapital sikret via paypal/mastercard. Så han selgeren har jo hatt hovedinteresse i å ordne en aktør han stoler på. Jeg har vært pådriver fordi jeg ønsker pakken i hus.

Nå har jeg mottatt tracking nr og fått beskjed om at pakken er i mine hender på mandag. Så da får vi krysse fingrene og håpe!

Selger gikk for allround-service.de forøvrig.