Kjøpe Rolex i New York. Hvor?

Medlem
7. mai 2012
Innlegg
3
Hei folkens.

Jeg reiser til New York om ikke lenge, og har lenge gått med planer om å kjøpe en Rolex Submariner der. Grunnen er rett og slett at jeg lenge har ønsket meg en slik klokke, men at jeg nekter å betale den dyre prisen den selges for i Norge. Ikke har jeg råd til å betale norsk pris heller.

Derfor lurer jeg på om det er noen kyndige her som kan anbefale noen seriøse klokkeforhandlere i New York? Har forstått det slik at det er en hel haug med klokkeforhandlere der nede, men at det kun er noen virkelig seriøse. Hvordan er det forresten med garanti på klokkene? Gjelder den også i Norge -og i så fall i hvor lang tid?

Ellers er jeg interessert i å høre om noen har noen innspill til andre klokkemodeller som man kan spare en god slant på ved å kjøpe i USA. Er nemlig veldig usikker på om jeg ønsker å bruke så mye penger på en Rolex som er kjøpt i utlandet. Jeg vil nok føle meg mer "trygg" dersom jeg går til innkjøp av en Tag Heuer f.eks, som ikke koster skjorta.

Håper på hyggelige innspill! Takk ;)
 
Mange ville her anbefalt deg et søk i arkivet,
men jeg har allerede gjort jobben for deg.

Ser for eksempel her, fra en av våre mest profilerte profiler på forumets Kjøp/Salgsavdeling:
http://www.tidssonen.no/forum/showt...hopping-i-New-York-High-Street-og-gr%E5marked

Et stykke ut i denne tråden har du en verdensomspennende samling plasser, hvor NY er enn, representert ved fire linker. (tre nye + den over)
http://www.tidssonen.no/forum/showt...r-se-p%E5-ur-Reisetips-med-fokus-p%E5-klokker

God handel!
 
Jeg vet ikke om det er noe å spare på å kjøpe en Sub i New York. Det gis generelt lite rabatter på Rolex, og listeprisene er stort de samme overalt. Husk at du får 25% MVA på innførsel til Norge, så det må absolutt tas med i regnestykket også.
 
Ser nå at jeg ikke leste hele innlegget ditt Attorney,
svarte kun på hvor du kan handle.

Gjelder det selve kjøpet så ville jeg anbefalt å kjøpe nevnte klokke pent brukt (få år gammel og kanskje fortsatt under garanti) av noen som kjøpt hos Norsk AD (Authorized Dealer) med papirer. Det er litt pose&sekk. Grei pris, god trygghet.
Følg gjerne med på hva som går her på Kjøp og Salg (Finn.no som klokkemarked er det delte meninger om her i forumet)
 
Ser nå at jeg ikke leste hele innlegget ditt Attorney,
svarte kun på hvor du kan handle.

Gjelder det selve kjøpet så ville jeg anbefalt å kjøpe nevnte klokke pent brukt (få år gammel og kanskje fortsatt under garanti) av noen som kjøpt hos Norsk AD (Authorized Dealer) med papirer. Det er litt pose&sekk. Grei pris, god trygghet.
Følg gjerne med på hva som går her på Kjøp og Salg (Finn.no som klokkemarked er det delte meninger om her i forumet)

Takk for svar til begge to! Jeg hadde lest de trådende om New York tidligere, men følte ikke at de ga noe klart svar på det jeg lurer på.

Er det ikke slik at man slipper mva, dersom man har klokken på seg? :confused:

Vil det ikke være noe å tjene på f.eks. å kjøpe en Tag der borte heller? Interessen min for å kjøpe en dyr klokke i New York var i utgangspunktet pga. denne artikkelen: http://www.hegnar.no/okonomi/article264772.ece
Jeg er klar over at den gjelder en dyrere klokke en submariner, men likevel trodde jeg at det ville være mulig å spare en del på en submariner også?
 
Nei, MVA må du uansett betale hvis du har handlet noe som koster mer enn 6000kr. Artikkelen er for øvrig over 4 år gammel og lite spesifikk, så jeg tror kanskje jeg ville ha gjort litt mer pålitelig research først. F.eks kan du jo sende noen mailer til klokkeforhandlere i New York og spørre om priser, så regne litt på det.

Du har nok forresten vesentlig større sjanse på å oppnå noen rabatter på f.eks Tag Heuer enn på Rolex, selv om 10-15% rabatt på Rolex er innenfor rekkevidde om du snakker godt for deg og treffer den rette selgeren.
 
Er det ikke slik at man slipper mva, dersom man har klokken på seg? :confused:
Dette er noe vi ikke på noen som helst måter oppmuntrer, ei mindre anbefaller.
(du begår ved dette et lovbrudd og risikerer på det verste å få klokken beslagtatt vid innreise)
 
Sett til historikken han har på K&S så ville jeg personlig slengt av gårde en PM til Mogens her på forumet med dine krav listede :) Eventuelt ta kontakt med Briljantwatches.com (?) eller Briljant ur. To av de større på brukte eksklusive ur.
 
Med mindre du er noen kan jeg nesten garantere at du ikke oppnår en bedre pris i statene enn i Norge når du gjør det lovlig.

Kjøper du i Norge er veien også kort å gå om noe skjer med klokken, begrepet international garanti tolkes veldig forskjellig fra land til land.
 
Grensen er på 6k ja. Tror nok ikke det er mest å spare å kjøpe en ny Rolex der borte. Kanskje brukt? :)
 
Fordelen som jeg kan se, med mitt noe snevre erfaringsfelt, er at du har et veldig mye større utbud 'over there'.
Gjelder det noe som er hyllevare her hjemme så tror jeg mye er å vinne på at etablere en kontakt med seriøs AD her (og heller ikke noe dyrere?) - Support your local dealer, som slagordet vært i helt andre miljøer lenge :cool:
 
Etter å ha gjort litt grundig research ser jeg at det ikke er all verden å spare på å kjøpe en submariner i NY contra i Norge. I tillegg har man ikke den "tryggheten" som man får, dersom man kjøper den i Norge.

Men det må da være mulig for meg å gjøre et kupp hva gjelder eksempelvis en ny Tag Heuer Carrera? Hvilke(n) butikk(er) bør jeg i så fall ta turen til for å få den beste prisen, når det gjelder kjøp av ny Tag Heuer?
 
Tag Heuer er nok en av de merkene det er mest å spare på i forhold til pris i Norge! Tag H har i USA en god del lavere liste pris enn i Norge, og i tillegg er det sikkert mulig å få prosenter på veil.pris. Men husk norsk mva ved innføring av ny klokke!

Akkurat hvor du får best pris aner jeg ikke, men altid lurt å høre med et par AD. Hørt at det skal være mulig å gjøre en god deal på feks Tourneau..
 
Tag Heuer er det mulig å gjøre gode kjøp på, men husk at verdien også normalt faller ganske godt på disse klokkene.
Og kjøper du en Tag, vil fremdeles lysten på Rolex være tilstede, men da må du kanskje selge klokken du har før du kan kjøpe ny.
Om du har anledning/råd til det vil det mest fornuftige være å kjøpe en brukt Sub. f.eks her på forumet av en good guy. Dette vil normalt også være en sikker investering. Finnes vel ingen klokker som er så lett omsettelige og holder seg så godt i verdi.
Kjøp bankers - kjøp brukt Sub. i stål.

Lykke til.
 
New York New York

Hvis du sparer noen få tusenlapper er det ikke vits og kjøpe ur i utlandet. For det første må du betlale moms når du kommer til Norge. Rolex har 2 års internasjonal garanti. Er uret 2 år og 3 måneder og uret har stoppet, blir ikke denne klokken reparert som garanti. Hadde uret blitt kjøpt i en norsk butikk, ville den litt reparert som garanti, så sant det er en produksjons feil og ikke en feil som er komt pga. feil bruk.