Kjøpe min første Rolex - men hva?

Medlem
6. feb. 2020
Innlegg
5
Sted
Larvik
Budsjett 45-85k. Dette da jeg har tenkt alt fra velholdt vintage til ny DJ36.
Har tenkt på følgende
-Eldre DJ two Tone - helst m sort skive
-YM m platinum skive
-Sette seg opp på en ny DJ36 - er vel noen mnd ventetid?

Tanken er at dette blir en keeper og den eneste Rolexen jeg skal ha. Men siden man ikke kan være 100% sikker er det også en faktor at den bør holde seg/stige i verdi hvis en har behov for cash eller vil bytte etter noen år.

Hva anbefaler dere kjennere? Og hvilke alternativer bør jeg ellers vurdere?
Et viktig kriterie er tidløshet. Sånn sett er kanskje YM platinum litt utafor - men den liker jeg bare veldig godt
 
Budsjett 45-85k. Dette da jeg har tenkt alt fra velholdt vintage til ny DJ36.
Har tenkt på følgende
-Eldre DJ two Tone - helst m sort skive
-YM m platinum skive
-Sette seg opp på en ny DJ36 - er vel noen mnd ventetid?

Tanken er at dette blir en keeper og den eneste Rolexen jeg skal ha. Men siden man ikke kan være 100% sikker er det også en faktor at den bør holde seg/stige i verdi hvis en har behov for cash eller vil bytte etter noen år.

Hva anbefaler dere kjennere? Og hvilke alternativer bør jeg ellers vurdere?
Et viktig kriterie er tidløshet. Sånn sett er kanskje YM platinum litt utafor - men den liker jeg bare veldig godt
Kjøp det du liker best! Men en DJ36 blir aldri feil! Tidløs og elegant. Må nok påberegne noe ventetid dersom du skal kjøpe nytt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vintage datejust er alltid svaret.

IMG_20201112_133948_857.jpg
 
DJ er klassisk. Sjekk bruktmarked og vær nøye med hvem du handler brukt av. Det er mye skummelt på markedet. Bruk Kjøp og Salg tråden her, og gå for noe som de selgere med en del innlegg selger. Det er også egen Good Guy tråd.

Se hva Bjerke etc kan tilby. Nytt er 100% safe.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Takker for svar så langt. DJ er det mest tidløse og klassiske, så hvis man bare skal ha en Rolex er der vel mest safe. En har jo veldig lyst å kjøpe nytt, men er mange fine vintage DJ. Og de 40k til overs du får da kan gi mye klokkeglede...
Ikke lett.

Har forøvrig en BB58 og den skal uansett beholdes og være bruksklokka - så Rolexen må komplementere den.
 
Takker for svar så langt. DJ er det mest tidløse og klassiske, så hvis man bare skal ha en Rolex er der vel mest safe. En har jo veldig lyst å kjøpe nytt, men er mange fine vintage DJ. Og de 40k til overs du får da kan gi mye klokkeglede...
Ikke lett.

Har forøvrig en BB58 og den skal uansett beholdes og være bruksklokka - så Rolexen må komplementere den.
BB58 og vintage DJ er jo stjernepar. Ingen tvil.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel