Kjøpe min første luksusklokke - (nybegynner)

Likte dessverre ikke den klokken som vist ovenfor, men setter pris på at dere kommer med slike tips.

Jeg vet ikke om det bare er meg, men dere som har kjøpt ny klokke før. Er ikke det en helt annen følelse?
Aldri har jeg kjøpt noe brukt, det har absolutt ingenting med det å gjøre at jeg ikke stoler på at folk tar vare på en dyr klokke for det tror jeg virkelig alle dere gjør her inne, men samtidig synes jeg det er stilig å kunne si at dette er min første helt nye klokke jeg har kjøpt som kun jeg har hatt på meg.

Jeg tror det gjelder for de fleste enten det gjelder klokker, mobiltelefoner, pcer etc - det å rive av plasten føles godt. Syns Hansur beskriver det godt. Hvis man er litt usikker kan det være greit å kjøpe brukt og hvis det er en modell man er sikker på, så er det gøy å få med seg kjøpsopplevelsen (kanskje til og med ventetiden) hos AD.
 
Jeg kikket litt på dette med kjøp av klokke i utlandet og leste også artikkelen som man ble referert til.

Jeg skal til utlandet snart og tenkte å se litt på klokker.
Hvis jeg nå plutselig står der og får lyst å kjøpe meg klokke:
Hvis jeg nå kjøper en klokke til 20 000kr.
Er det slik at når jeg ankommer flyplassen igjen at jeg må melde fra om det i tollen og betale 25% mva eller er det noe mer ?
 
Jeg kikket litt på dette med kjøp av klokke i utlandet og leste også artikkelen som man ble referert til.

Jeg skal til utlandet snart og tenkte å se litt på klokker.
Hvis jeg nå plutselig står der og får lyst å kjøpe meg klokke:
Hvis jeg nå kjøper en klokke til 20 000kr.
Er det slik at når jeg ankommer flyplassen igjen at jeg må melde fra om det i tollen og betale 25% mva eller er det noe mer ?
Ja!
Pass i så tilfelle på å handle et sted med "tax-refund" (utenfor Skandinavia), ellers betaler du jo dobbel mva.
 
Ja!
Pass i så tilfelle på å handle et sted med "tax-refund" (utenfor Skandinavia), ellers betaler du jo dobbel mva.
Det store spørsmålet er om det i det hele tatt lønner seg å kjøpe klokke i utlandet

Dobbel mva ? Jeg tenkte kanskje å kjøpe det i Kroatia, de er i EU. Bør vel være tax refund
 
Det store spørsmålet er om det i det hele tatt lønner seg å kjøpe klokke i utlandet
Stort sett ikke, med mindre du smugler den inn. Og det er selvsagt ikke lov, jeg ville for eksempel aldri funnet på å smuglet et ur, risikere bot og at de tok uret mitt :/
Det lønner seg kaaanskje hvis du fikk en god deal i England. Men hvis du har lyst på butikkny, bør du nok finne deg en forhandler i Norge, og heller be om en litt fin pris siden du nå først ville kjøpe lokalt.

Tax refund? Problemet er at mva i feks krotatia garantert er mindre enn 25%. Så ja, du får kanskje tilbake 10%, eller noe..
Hvis pris er så viktig, bør du se på bruktmarkedet.
 
Stort sett ikke, med mindre du smugler den inn. Og det er selvsagt ikke lov, jeg ville for eksempel aldri funnet på å smuglet et ur, risikere bot og at de tok uret mitt :/
Det lønner seg kaaanskje hvis du fikk en god deal i England. Men hvis du har lyst på butikkny, bør du nok finne deg en forhandler i Norge, og heller be om en litt fin pris siden du nå først ville kjøpe lokalt.

Tax refund? Problemet er at mva i feks krotatia garantert er mindre enn 25%. Så ja, du får kanskje tilbake 10%, eller noe..
Hvis pris er så viktig, bør du se på bruktmarkedet.

Er det jeg mener også, jeg tror det er like så greit å kjøpe seg klokke her i landet.
Hvor mange % tror du/dere kan egentlig kan få i avslag på en Tag Heuer klokke hos Bjerke f.eks. ?
 
Er det jeg mener også, jeg tror det er like så greit å kjøpe seg klokke her i landet.
Hvor mange % tror du/dere kan egentlig kan få i avslag på en Tag Heuer klokke hos Bjerke f.eks. ?
Ha litt is i magen, så pleier de å ha kampanjer rett som det er. Da har jeg sett at man kan gjøre gode kjøp. Men her kan sikkert @Nillo87 fylle inn med bedre info.
 
Ha litt is i magen, så pleier de å ha kampanjer rett som det er. Da har jeg sett at man kan gjøre gode kjøp. Men her kan sikkert @Nillo87 fylle inn med bedre info.


Dette visste jeg ikke.
Hvordan tilbud har du f.eks sett ?
Da bør jeg i så fall vente , men hvor ofte kommer disse tilbudene er vel kanskje også et spørsmål å stille
 
Dette visste jeg ikke.
Hvordan tilbud har du f.eks sett ?
Da bør jeg i så fall vente , men hvor ofte kommer disse tilbudene er vel kanskje også et spørsmål å stille
De har vanligvis et salg i slutten av februar / starten av mars iallefall... Sikkert et par andre og:)

Kroatia har forøvrig en standard MVA på 25% (med lavere rater på noe, som i Norge).
 
De har vanligvis et salg i slutten av februar / starten av mars iallefall... Sikkert et par andre og:)

Kroatia har forøvrig en standard MVA på 25% (med lavere rater på noe, som i Norge).
Takk for svar:)
Hvor mye tror du man kan få i avslag på butikken?
Tenkte det var teit å spørre om avslag på klokker.
 
Takk for svar:)
Hvor mye tror du man kan få i avslag på butikken?
Tenkte det var teit å spørre om avslag på klokker.
Aner ikke. Jeg kjøper stort sett brukt:)
Den som intet våger intet vinner, er vel bare å spørre hyggelig om de har litt å gå på prismessig siden du gjerne vil handle i butikk fremfor på nettet...
 
Jeg har fått prøvd et par klokker til og jeg må si jeg kjenner jeg får mer og mer lyst på en speedmaster som mange også anbefalte meg helt fra starten av.

Den klokken som derimot fenger meg mest i denne kategorien er:
The Omega Speedmaster 'First Omega In Space'
Dette er en klokke med brunt reim, men jeg kan ikke finne den noe sted?

Hva synes dere om klokken?
maxresdefault.jpg


Jeg er veldig nysgjerrig på prisen på denne?
Jeg fant den forresten på uret.no/se og der kostet den 33 000, så regner med den koster over 40k på norske butikker?


Takk for hjelpen på forhånd.