Kjøpe klokke

+1

Hvordan er det mulig å sende en vare fra Kina for mindre enn kr 23.- ?
Hvordan er det mulig å lage en rem i skinn (?) med spenne for mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en spenne til en rem for mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en ur-skive til mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en ur-kasse til mindre enn kr 23.-?
Osv... osv..
-Til man kommer til ... hvordan er det mulig å lage en "komplett vare" av alle disse elementer samlet og også inkludere frakt over 2/3 av jordens overflate til en samlet pris på kr 23.-?

All logikk tilsier at dette ikke er mulig, så hvorfor tilbyr Kineserene dette og tilsynelatende også da klarer å tjene penger?
Stapper de "problem-avfall" inn i varen og på denne måte betaler for å kvitte seg med et problem?:eek:;):D

Ikke skjønner jeg noe av dette, noen som kan mer om moderne produksjon og logistikk enn meg og som kan forklare?
 
Hvordan er det mulig å sende en vare fra Kina for mindre enn kr 23.- ?
Hvordan er det mulig å lage en rem i skinn (?) med spenne for mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en spenne til en rem for mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en ur-skive til mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en ur-kasse til mindre enn kr 23.-?
Osv... osv..
-Til man kommer til ... hvordan er det mulig å lage en "komplett vare" av alle disse elementer samlet og også inkludere frakt over 2/3 av jordens overflate til en samlet pris på kr 23.-?

All logikk tilsier at dette ikke er mulig, så hvorfor tilbyr Kineserene dette og tilsynelatende også da klarer å tjene penger?
Stapper de "problem-avfall" inn i varen og på denne måte betaler for å kvitte seg med et problem?:eek:;):D

Ikke skjønner jeg noe av dette, noen som kan mer om moderne produksjon og logistikk enn meg og som kan forklare?
At man kan produsere ting utrolig billig er jeg fullstendig klar over, og man kan sannsynligvis produsere enda billigere enn som så. Men det er som du sier - man produserer det ene og det andre og det tredje, og fortsatt er det latterlig billig. Men det største problemet her må uansett portoen. Det må bety at også den er latterlig billig, og jeg kan ikke skjønne annet enn at den må være tungt subsidiert. For disse selgerne skuffer ut enorme mengder klokker, og det gjør de ikke hvis det ikke er penger å tjene. Til slutt - 23 kroner for en klokke fra Kina er latterlig dyrt. Jeg klarte det for NOK 4,86 for en klokke med én påmalt komplikasjon, og NOK 8,96 for en med flere påmalte komplikasjoner samt noen knapper uten funksjon.
 
  • Liker
Reaksjoner: GauteL
Hvordan er det mulig å sende en vare fra Kina for mindre enn kr 23.- ?
Hvordan er det mulig å lage en rem i skinn (?) med spenne for mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en spenne til en rem for mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en ur-skive til mindre enn kr 23.-?
Hvordan er det mulig å lage en ur-kasse til mindre enn kr 23.-?
Osv... osv..
-Til man kommer til ... hvordan er det mulig å lage en "komplett vare" av alle disse elementer samlet og også inkludere frakt over 2/3 av jordens overflate til en samlet pris på kr 23.-?

All logikk tilsier at dette ikke er mulig, så hvorfor tilbyr Kineserene dette og tilsynelatende også da klarer å tjene penger?
Stapper de "problem-avfall" inn i varen og på denne måte betaler for å kvitte seg med et problem?:eek:;):D

Ikke skjønner jeg noe av dette, noen som kan mer om moderne produksjon og logistikk enn meg og som kan forklare?

Har alltid tenkt at de har noen avtaler med fraktselskapene ang den gratis frakten. De andre spørsmålene dine har jeg aldri tenkt på men lurer på de veldig selv når du spør om de. Noen som har noen konkrete svar? Er rett og slett sykt selv om alt er mye større der I guess.
 
Noen må tjene veldig lite på en Kinaklokke til 23 kr. Kan det være denne gjengen:(
FactoryOperations.jpg
 
Hvordan er det mulig å sende en vare fra Kina for mindre enn kr 23.- ?
-Til man kommer til ... hvordan er det mulig å lage en "komplett vare" av alle disse elementer samlet og også inkludere frakt over 2/3 av jordens overflate til en samlet pris på kr 23.-?

Fordi Kina/kinesiske butikker ikke betaler frakt.
https://www.washingtonpost.com/news...heap-stuff-from-china/?utm_term=.9493262b6ef6
http://fortune.com/2015/03/11/united-nations-subsidy-chinese-shipping/
 
Jeg regner med at kommunistpartiet subsidierer salg av slikt billig juggel så de får enkel tilgang på utenlandsk valuta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin