Kjøp fra chrono24 - erfaringer?

@44106: Les tilbakemeldingene som selger har mottatt på sine objekter fra tidligere kunder. Disse er langt mer "verdifulle" enn hva mange av oss kan si.

94 omtaler med en gjennomsnittsrating på 4,4 av 5 gjør vel selgeren til relativt trygg, om enn ikke enestående. Så får du tråle tilbakemeldingene for å se hva folk eventuelt ikke er fornøyde med. Edit: For eksempel virker det som om 2 av 3 som har gitt 1 stjerne har fått beskjed om at klokka de ønsket å kjøpe var solgt til en annen/via en annen plattform.

Bildene av selve klokka er jo av en episk elendig kvalitet, så det er jo umulig å vurdere noe som helst ut fra. Fascinerende at en forhandler kan ta så elendige bilder egentlig.

• Liker
Reaksjoner: px200 og Chronodiver
Mine erfaringer med Chrono24 så langt

Skal du køpe dyre klokker velg alltid Profesjonell forhandler. Her kan du se 'Omtaler' osv. Bruk filtrering på søk.
- Velg ut de landene du vil handle fra.
- Velg alltid Chrono24 kjøperbeskyttelse.

Personlige pref. filtrering
-Diameter og mål: 38 - 50 (For en stor mann)
-Plassering: Tyskland, Østerrike, Sveits, Liechtenstein, Japan
-Tilstand og leveringsomfang: Huk av dine ønsker. På en dyr klokke ville jeg ikke gått under 'Bra' på tilstand
-Betaling og salg, velg: Kjøp nå, Kjøperbeskyttelse. Kommersielle forhandlere

Ved handel fra Kommersielle forhandlere kan man også spørre/be om at klokken har blitt overhalt.
Be også om lengde på reim om det ikke er oppgitt. Om reim er for lang, hør om selger kan tilpasse etter dine mål. Be dem legge med de ekstra leddene. Er den for kort, hør om de kan sette på ledd (Lurt å forhøre seg før du kjøper)

Husk de ekstra kostnadene. Frakt samt toll på 25% kommer i tillegg + når man kjøper en brukt klokke må man også regne med at den må på service om denne ikke er tatt. Service i Norge ser det ikke ut til at man kommer under en 5000 kr. på automatiske mekaniske ur (Uten slitedeler som må skiftes) Og om man også må ha ledd til metallenke eller ny reim koster dette også.

Skal man kjøpe litt rimelige klokker kan man være litt mer vågal men bruk i hvert fall Chrono24 kjøperbeskyttelse da det er mye rart der ute

Service i Norge ser det ikke ut til at man kommer under en 5000 kr. på automatiske mekaniske ur (Uten slitedeler som må skiftes)
Service kan fort bli en dyr affære, men min erfaring er at det koster omkring 3000-3500 kr inkl. bytte av slitedeler, men det kan vel ha noe med at jeg kun har fått det utført på rimelig urverk som det sikkert er lett å finne deler til :)

Vurderer kjøp av klokke via Chrono24 fra en forhandler i USA. Selger er markert som profesjonell med gode tilbakemeldinger. Forhørte meg om hvilket frakt selskap de brukte og det er FedEx. Og da blir jeg litt skeptisk…
Noen som har erfaring med kjøp fra USA som benytter FedEx ?

Vurderer kjøp av klokke via Chrono24 fra en forhandler i USA. Selger er markert som profesjonell med gode tilbakemeldinger. Forhørte meg om hvilket frakt selskap de brukte og det er FedEx. Og da blir jeg litt skeptisk…
Noen som har erfaring med kjøp fra USA som benytter FedEx ?
Jeg kjøpte en relativt dyr klokkerull fra statene. Det tok så lang tid før den kom at jeg egentlig hadde gitt den opp. Og sporingstjenesten er en vits. Men den kom til slutt.