Kjøp av vintage Rolex på nettet - helt grønn

I så tilfelle ville jeg gått for en vintage Datejust eller noe i den gaten, ikke en submariner som fort blir litt kraftig om den stort sett er i bruk til dress.

Si'kke det, si'kke det...:D
En vintage Sub hadde kanskje vært det aller beste, men fallgruvene er mange om man er ny i gamet.

1965_Submariner5513.jpg

Jeg synes det er mange gode råd her. Jeg ville gått for en Rolex submariner med eller uten dato eller en Rolex GMT. Det er en klassiker og du får mye i prisklassen 25-35 tusen. Jeg ville lagt vekt på å kjøpe av en du kan stole på. Det å kjøpe såpass dyre klokker av en mer eller mindre useriøs selger kan fort bli dyr (les: fake). Det krever ofte litt erfaring for å kjøpe klokker selv av en annen privatperson du ikke kjenner. Derfor ville jeg kjøpt brukt av en forhandler i Norge eller utlandet som kan garantere for at klokken er ekte, eller at du handler av en her på tidssonen.

Det ligger en 5513 med boks og papirer tilsalgs her på forumet nå. Den ser jo meget pen ut...

Hehe, det er i og for seg riktig det. :p
Men er vel egnetlig størrelsen og ikke stylingen som skiller det fra en datejust(?). Datejustene blir ofte små i forhold til dagens standard, så da blir anbefalingen en explorer I.

Men så lenge vi snakker vintage/brukt her, er jo Datejust og Explorer samme størrelse, 36mm........

Men så lenge vi snakker vintage/brukt her, er jo Datejust og Explorer samme størrelse, 36mm........

Ah, dermed raser min logikk som et korthus. :p
Takk for ny kunnskap!

Da får det være opp til Lise hva som er for stort/lite..
Jeg mener fortsatt at om uret primært skal brukes til dress av en mann med den nevnte klesstil så blir Submarineren minst riktig av de tre.

Men, og muligens et stort men, det at det er større og mer robust gjør den langt mer anvendlig til fritidsbruk..