Kjøp av stasjonsvogn. Hvor stor motor bør vi ha?

Er bare Superb som er større i baksetet, og bagasjerommet er enormt.

+1

Mondeo er faktisk bredere i baksetet enn Superb, men sistnevnte har jo vanvittig stor benplass.

1425758.jpg

Hvis du ikke har peiling på og ikke bryr deg om bil, så gå for en Skoda. Da får du angivelig mest bil (og størst bagasjerom) for pengene. De som derimot anser en bil som mer enn et fremkomstmiddel fra A til B, styrer nok unna Skoda. Slik er det jo også med klokker :)
Selv overtok jeg akkurat svigers' gamle BMW 5-serie 2009 modell stasjonsvogn. Du finner tilsvarende på finn.no innenfor budsjettet ditt. Jeg ville i alle fall valgt denne fremfor en ny Skoda any day...

Tror ikke folket her kommer til å like valget vårt. :rolleyes:

Det ble en Golf Stasjonsvogn med liten motor. Sånn er det når man er to om saken. Jaja, jeg får kjøpe meg en litt sprekere bil neste gang. Jeg har uansett gåavstand til jobb, så det betyr ikke så mye.

Skal også ha en stasjonsvogn nå.. XC70 er jo selvsagt gull, men Octavia står foran denne i kø. Følte vi fikk mer for pengene. Jeg prøvekjørte 180hesteren med 4x4 og automat. Håpløst at man må opp på denne motoren for å få både automat og 4wd, så vi ser nok litt til før vi evt slår til..

La det være nevnt at det er fruen som skal ha ny bil. Jeg holder meg til min 5,3l Chevrolet Tahoe :)

Jeg syns du nevnte at dere liker å kjøre bil og da er anbefalingen min BMW med bensinmotor, så ny som budsjettet tillater. Ingenting kjører så bra som disse etter min mening. Jeg ville rangert videre nedover noe sånt som Mercedes, Volvo, ford, vag og til slutt alt asiatisk på bunn. Dere bryr dere ikke så mye om kjøreegenskaper likevel? Hyundai i40 med dieselmotor.