Kjøp av seiko ur

Amund

Støttemedlem
Medlem
24. okt. 2009
Innlegg
513
Sted
Oslo
Jeg hadde en runde i Oslo sentrum i går og stakk innom noen butikker som selger Seiko. Jeg ønsker meg ein Seiko diver til litt røff utendørsbruk som er automatisk. Det er greit å ha en klokken en kan bruke i skogen og i vannet uten å tenke på riper. Vil nødig få store slike i mine mer eksklusive ur. Men det er lite utvalg av dette. En urmaker fortalte at etterspørselen etter billige automatiske ut var relativt laber. Det leder over til mitt spørsmål: Hvor kjøper man Seiko ur trygt over nettet? Hva slags nettsider bruker dere?
 
For ikke å glemme Seiyajapan.com. Kanskje ikke det råeste utvalget, men seriøst, bra priser og frakt med i prisen :)
 
Jeg er veldig fornøyd med Chronograph.com. God service fra Mr. Lee Wu Wee, svarer raskt på spørsmål. Gratis frakt (Dersom du kan vente noen uker på klokken).
 
Ellers kan jeg anbefale creationwatches.com. Kjempe service, utvalg, priser samt rask frakt uten ekstra kostnad i og med de sender klokken som gave :) 4-5 virkedager å vente fra singapor er ikke verst. Handlet der 2 ganger.:)
 
Må bare slenge meg på.. Knirkefri handel ved kjøp av en Seiko SKX007J fra Kreation Watches.com.
Helt topp!
 
Den der er kinetic (dvs quarts-klokke med batteri som lades av bevegelser).

Selv kan jeg anbefale Seiko Monster (SKX781), billig og knalltøff :)
 
Heisann Hjælm, og velkommen til forumet.
Jeg går god for SKX009. Jeg har hatt min en god stund nå, og jeg elsker den. Den tåler mer enn nok! Den har overlevd de siste 6 mnd mine i militæret hvor den fikk en god del beating, masse våpenolje og mange fine riper. Lillebroren min stakk av med den da han dro i militæret i september, og den har fått mye røff bruk av han de siste månedene. Sist jeg pratet med han tikket den fortsatt.
Jeg ville helt klart kjøpt den, men dog herfra. Rett og slett fordi jeg har god erfaring med nevte butikk og fordi den er billigere. EVT. kan du gå for SKX009K som jeg har, og da kan du spare noen ekstra dollar. Denne finner du her.

Forskjellen på de to klokkene er at SKX009J er produsert på Seiko sin fabrikk i Japan og SKX009K er produsert på Seiko sin fabrikk i Malaysia. Det får være opp til deg om du vil ha "Made in Japan" på urskiven eller ikke :)

Lykke til,
Marius
 
Bortsett fra at Creationwatches noen ganger har veldig gode tilbudspriser vil jeg si at 21jewels stort sett alltid vinner på pris ved nettkjøp fra Singapore. I hvert fall på automatiske divere fra Seiko. Noen modeller kan gå 100$ billigere enn hos Chronograph som til gjengjeld vel har det største utvalget.