Kjøp av elbil - fornuft framfor følelsar

Ser den med rushtidsavgift/bompenger. Men slik som manges bruksmønster er, så er vel 9 av 10 turen om ikke mer under 50km. Å skal man på langtur er det deilig å slippe ladeangst å venting på diverse ladestasjoner.
Så jeg synes VW GTE leverer det beste fra to verdener.

Redigert:
Tja, jeg har en deal med Nissan forhandleren som gjør at jeg kan leie en ordentlig bil billig om jeg trenger det. Har foreløpig ikke vært nødvendig, noe som viser at elbil funker til det meste.

Om jeg skulle velge etter hjertet - BMW 5 serie.

• Liker
Reaksjoner: fettstykket
Av de elbilene du nevner her, er nok eGolfen mest fornuftig kjøp. Ikke den med best plass eller mest praktisk, men langsiktig mest økonomisk.

Velger jeg etter hjertet og litt fornuft, er det Merc E 4M.

Hva var argumentene for å gå for Kia istede for e-Golf, Jørn?

Fikk e-Golfen levert sist uke. Storfornøyd med bilen :)

Plass i baksete og kupé @Sponon. Fekk ikkje plass til kona i passasjersetet når bakovervendt barnesete vart satt inn.
I Kiaen var det akseptabel plass. Kia gav meg eit postivit inntrykk ved prøvekjøyring. Golfen er meir sportslig, Kiaen er lysare og opplev som større innvendig. At prisforskjellen er omlag ein ny 116600 i favør Kiaen er heller ikkje negativt.
Som sagt: Fornuft framfor følelsar (denne gongen). Trur me skal bli veldig nøgd når den dukkar opp i sept/okt.

• Liker
Reaksjoner: Sponon