Kit for å lage klokkereimer

Tommytott

Støttemedlem
Medlem
18. juli 2015
Innlegg
198
Sted
Bergen
Hei!

Har hatt lyst til å prøve å lage reimer selv en stund, men aldri fått ut fingeren. Jeg har ikke noe verktøy til dette heller, så har noen konkrete tips til verktøysett for formålet? Evt har noe til salgs?
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79 og hen
Hei Tommytott
Du trenger ikke allverdens av utstyr for å lage en enkel klokkereim. Jeg lagde denne reima med verktøyet under.
Hvis du bare er litt mer nøyaktig enn det jeg var kan det bli ei fin reim. Den rekka med hull jeg laga ser for jæ... ut.
IMG_20210228_145401 (2).jpg

Linjal til alle mål og for at alt skal bli sentrert, hmmm ja det var det den var til ja :oops:
Blyant til oppmerking
Hobby kniv til skjæring og tynning av læret.
Syl til å stikke hull til sømmen.
Hulltang til hull!
Nål og trå til å sy med!
Pinsett til å tre nåla med ( kun nødvendig for oss som strøyk i håndarbeid og seinere har blitt langsynte).
Jeg kan lage en tutorial hvis det er innteresse og for at bildene jeg tok ikke skal være helt bortkasta.
 
Hei!

Har hatt lyst til å prøve å lage reimer selv en stund, men aldri fått ut fingeren. Jeg har ikke noe verktøy til dette heller, så har noen konkrete tips til verktøysett for formålet? Evt har noe til salgs?

Finner en del tips og forslag i denne gamle tråden @Tommytott :)

Men som Hen sier, enkel tapetkniv, linjal, noe å lage hull med samt når og tråd så er du langt på vei. Jeg har helt sikkert noe liggende jeg ikke bruker mer som du kan få kjøpe rimelig av meg, som starter kit, om du ønsker :)