Kan dere hjelpe meg med å finne riktig modell?

Tusen takk for god hjelp alle sammen
Bra folk her på forumet, altså!

221 ser spennende ut. Jeg liker tanken om at det er brukt mye titan, men jeg er redd den vill føles for lett.
Skal forsøke å få en på armen før jeg eventuelt går for en 328.
Blir en tur innom Schiphol ila måneden.

Tusen takk for god hjelp alle sammen
Bra folk her på forumet, altså!

221 ser spennende ut. Jeg liker tanken om at det er brukt mye titan, men jeg er redd den vill føles for lett.
Skal forsøke å få en på armen før jeg eventuelt går for en 328.
Blir en tur innom Schiphol ila måneden.

Den føles ikke veldig lett på lanken, kan anbefale å prøve den eller en annen titan-modell :)

Hmmm ... Jeg tror kanskje at hvis jeg skal spare til en litt dyr klokke, må det bli en PAM. Jeg ser at det finnes brukte på Chrono24 til priser som ikke er aldeles uoverkommelige. Det er bare en fordel om noen andre har laget de første små merkene, så slipper jeg å være så redd for det ... :p

Problemet er størrelsen, det ser ut til at de fleste er nokså store og passer best til mannfolk. Jeg har sett på PAM 111, og den ser fin ut. Er det den minste kassa (40 mm)? Jeg vil helst ha en så enkel klokke som mulig, og absolutt ikke noe forstørrelsesglass over datoen. Helst skulle jeg funnet en uten dato, det gjelder for så vidt alle klokker etter min oppfatning.

Og det må være stål med lærreim og helst glass baklokk så jeg kan ta en titt inn av og til. :)

Problemet er størrelsen, det ser ut til at de fleste er nokså store og passer best til mannfolk. Jeg har sett på PAM 111, og den ser fin ut. Er det den minste kassa (40 mm)? Jeg vil helst ha en så enkel klokke som mulig, og absolutt ikke noe forstørrelsesglass over datoen. Helst skulle jeg funnet en uten dato, det gjelder for så vidt alle klokker etter min oppfatning.

Og det må være stål med lærreim og helst glass baklokk så jeg kan ta en titt inn av og til. :)

111 er 44mm, så den er stor. Om du synes den er for stor, kommer an på størrelsen på armen din, og litt smak og behag. Det noen synes er alt for stor/latterlig liten, synes andre er passelig. :)

Jeg har en Radiomir i 45mm, dvs. at den er ganske lik en Luminor i 44mm med manuelt verk på armen. Har forsøkt litt forskjellige Panerai, og mens 44mm manuell passer meg, så blir 44mm automatikk alt for stort.

Ser du bor i Hedmark. Send meg en melding hvis du vil prøve Radiomiren min, så får du en viss følelse av størrelsen.

Hei! Tydelig at du og jeg har ganske like krav og ønsker! Jeg endte opp med PAM392, som har en 42mm 1950-kasse. Det passet meg ganske utmerket, så får jeg heller tåle at klokka har dato. Om du er i Oslo en gang og vil se hvordan den passer er det bare å si fra.

351A36B5-3ED4-4484-B070-839B00681745_zpsha5g7ktf.jpg

:) Det er jo fristende å få prøve en gang, så det kan nok hende jeg gir lyd fra meg. Takk for tilbudet, begge to!

Jeg har ikke tenkt på det før, men det er altså sånn at de manuelle er mindre enn de automatiske? Rimelig nok, egentlig.

(Med et eldre hus som det stadig er noe som må gjøres med tar det nok sin tid før jeg får råd, men jeg akter å begynne å spare.)