Køben

Medlem
8. mars 2008
Innlegg
741
Sted
Oslo
Heisan, jeg skal til Køben idag (dvs fremme imorgen) og har tiden alene hele morgendagen. Hva bør jeg gjøre? annet enn god mat og drikke og strene gatelangs etter klokkebutikker....:p
 
Tivoli er en slager:) men kanskje ikke aleine. Ellers er det jo en opplevelse å gå igjennom fristaden. Mye god øl i køben også, flere steder som er kombinert microbryggeri og serveringssted. Som serverer kun egetbrygget øl, altså inhouse øl;)
 
En av europas beste tegneseriebutikker ligger midt i byen. Er noen år siden jeg var der, men den bør eksistere fremdeles. Dersom du er i markedet for den slags. Ellers støtter jeg opp om Tivoli.
 
Takk takk :) Det hører med til historien at jeg har vært endel ganger før i København så jeg er vel egentlig ute etter noe litt mindre mainstream...en koselig cafe hvor jeg kan drikke litt pils og henge, noen spesielle butikker, eller annet klokkerelatert hadde vært flott:)
 
Dersom du er interessert i antikviteter og rimeligere designklassikere tar du en tur til Ravnsborggade på Nørrebro.
Om du bare skal se på møbelklassikere er Klasik i Bredegade (rett ved Kongens nytorv/Nyhavn) en perle.
Ellers er det å gå en tur i Frederiksberg ganske greit, mye high class.
Kan anbefale Juveler Edmund Arnold for brukt og vintage på klokkefronten (sidegate til Strøget, husker i farten ikke hvilken).

Om været er crap kan du jo "kose deg" i timesvis i det som i alle fall var Europas største kjøpesenter; Fields.
 
Jeg skulle til å anbefale Museum Erotica, men det ble desverre stengt i 2009 :(
 
Personlig så er min faste rutine å bare sette kursen rett til Nyhavn, bestille øl, og bli sittende.. Jeg anbefaler altså dette!