Solgt JLC Memovox (norskköpt 2013), gärna mot Rolex på stållänk

Medlem
26. feb. 2014
Innlegg
944
Sted
Bergen
Jodå, ni har sett henne förut. Det här är den Master Control Memovox som har varit till salu här på TS några gånger och som ursprungligen är köpt hos Tidemanns i mars 2013 (alltså återstår 4 månader av JLCs två-års garanti). Jag giller henne verkligen, men saknaden efter en Rolex på stållänk är alldeles för stor och då måste någon ut. Hon behöver verkligen finna ett hem där hon kan få den uppmärksamhet hon förtjänar.

Även om den har dressprägel så tycker jag att Memovoxen passar precis like bra till jeans. Klockan har självklart några av de obligatoriska hairlinesen samt en mindre ding på bezel vid kl. 12 (tyvärr för liten för att få fram på bild), men efter min mening är den i väldigt gott skick. Den håller tiden väl och power reserve är som den ska. Hon kommer med allt av box och dokumentation, original svart croco remm och en nyköpt original brun croco remm (den som är på klockan i bilderna).

Helst vill jag göra ett byte mot en av de följande (med lite pengar min väg):

- Explorer 1 39mm
- Milgauss vit m. urtavla
- Datejust II 116300 m. svart urtavla
- 14060m two-liner
- Sea-Dweller 16600 (och då blir det väl lite pengar din väg istället...)

Vid rent salg så sätter jag priset till samma som den förra ägaren, dvs 42K + frakt (fast nu ingår också en ny brun original remm).

box_zps86bc0c7c.jpg
[/URL][/IMG]



ws_zpsec9e4f27.jpg
[/URL][/IMG]
 
Redigert: