Jensen Interceptor

Fete biler...men du bør vel kunne skru selv? :)

Jensen Interceptor Buyers Guide - Great Escape classic and vintage sports car hire

General

It is difficult to judge an Interceptor based on price alone. When buying an Interceptor a good general guide is to buy on bodywork and assume that some expenditure on mechanicals will be necessary. Resolving poor bodywork can be difficult to quantify. Fixing weak mechanicals is a more known quantity.

Bodywork

Every Interceptor was built by hand and uses extensive lead loading. Consequently, what appears to be a simple repair can end up being very expensive.
 
Utrolig kule og om jeg husker riktig, ikke spesielt bra, biler.

Noe man kjøper med hjertet med andre ord ;).

I den prisklassen hadde jeg dog personlig fort heller funnet meg en pen gammel veteran 911.
 
Drøy kjerre, som jeg alltid har likt! Lyden er helt hinsides. KJØP med hjertet! :D

Motorene var enten 6.3 eller 7.2 liter hvis jeg ikke husker helt feil, og fra Chrysler, så det er typiske solide jønnklumper ;) Torqueflite automatkasser. Ellers interessant elektronikk og mekanikk, men som sagt, kjøp med hjertet! ;)
 
Redigert:
Mener det er en 7,2 liter i denne. Det herlige er at eksosen går i omtrent rette rør uten demping helt fra manifoil. Sånt blir det herlig musikk av :p

Min bror fikk tilbud om en mens han studerte i England for mange år siden, men ble advart av en annen kompis som eide en. Var mer på verksted enn på veien, fortalte han meg i går. Ikke ofte jeg lytter til hans råd, men i dette tilfellet gjør jeg det.

Blir nok heller en 930. Ukomplisert mekanikk, og lett tilgang på deler. Vi har til allt overmål et verksted her i byen som kjenner 911 ut og inn. Litt betryggende det også :)