Jeanrichard

U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Noen som har erfaring med Jeanrichard?

Har lest litt i bloggen til azfinetime og syntes dem hadde noen kule modeller.

Hvordan er kvaliteten på Jeanrichard i forhold til andre i samme prisklasse?

Noen som har prøvd noen av deres modeller og har noen erfaringer å dele?

Hva er deres synspunkt på Jeanrichard?

Jeg har aldri prøvd noen fra JR, men synes både Terrascope- og 1861-kolleksjonen er ganske flotte, og har veldig lyst til å prøve en modell:
16817-435.jpg

terrascope-blanc-cuirsombre-207.png

De er vel for Girard-Perregaux hva Tudor er for Rolex? :)

Har prøvd å lese litt på diverse forum.

Ser at det er enkelte som mener at JR er overpriset. Høye listepriser med store rabatter hos AD?

Noen i Norge som fører JR?

Er selv en Arsenal gutt og må si at den ene Arsenal klokken fristet litt:)

Takk for videoen speedticket:)

Hvordan er kvalieteten på JR hvis man skal sammenligne med Tudor?

Takk for videoen speedticket:)

Hvordan er kvalieteten på JR hvis man skal sammenligne med Tudor?

Jeg har ikke annet enn siklet på Jeanrichard, og heller ikke eid en Tudor, men jeg synes sammenligningen mellom Tudor og Jeanrichard viser veldig mange fellestrekk. Berømt søsterbrand, relativt lave priser og ikke-manufaktur-urverk. Men Jeanrichard har vel også et eget kaliber (JR1000) som sitter i 1681-modellene.

Har ikke vært så begeistret tidligere. Synes for eksempel "TV-Screen"-modellene de først ble kjent for er ganske kjedelige. Men Terrascope-kolleksjonen ser i hvert fall veldig tøff ut. Og jeg må si at jeg liker veldig godt finishen på JeanRichard-klokkene.

JEANRICHARD-Terrascope-23.jpg

Jeg kunne gjerne ha hatt både en Terrascope og en 1681. Svak for 1681 i gull med blå skive.

1681-bleu-bleu-561.png

Nå har det vel kommet noen flere JeanRichard her på sonen siden sist det var noen aktivitet på denne tråden.

Jeg må si jeg er litt nysgjerrig på hvordan disse er. Spesielt 1681 versjonen med JeanRichard sitt JR1000 inhouse urverk synes jeg er litt interessant, og i går kveld var jeg bare et par klikk unna å sende avgårde en bestilling:oops: men klarte å styre meg i siste øyeblikk.
Hva synes folket?
jr1861-1__52165.1424971330.600.600.jpg

jeanrichard-1681-7.jpg

7992_album1.jpg

1388.jpg

For min del er det mest aktuelt med sort skive og central seconds, men gull hadde jo vært litt kult:)

• Liker
Reaksjoner: Preacher