Jeg har så lyst til i si JLC, men har noe av det samme forholdet til dette merket som jeg har hatt til zenith før de snudde og begynte å lage fine klokker igjen: fantastiske urverk som jeg aldri blir helt komfortabel med innpakningen til. Jeg prøver og prøver men klarer ikke å falle for noen av designlinjene til JLC, kanskje bortsett fra deBalzac sin master taille. men jeg har ikke gitt opp enda. sitter på gjerdet en stund til.
Den nye Master Control serien fra 2005 manglet noe av elegansen fra den tidligere serien, litt for store, ”klumpete” urkasser og urskiver med ”usymmetrisk balanse”. JLC fikk mye kritikk for dette og har de siste to årene gått tilbake til en mer klassisk stil på Master Control serien.
Siden du liker designen på min Master Grande Taille foreslår jeg at du ser på følgende modeller i årets kolleksjon:
Master Memovox
Master Chronograph
Master Date Tourbillon
Master Rèserve de Marche
Master Hometime
Master Grande Ultra Thin
Master Ultra Thin modellene, 34 og 38 mm
Dette er modeller som har den samme klassiske elegansen som Master Grande Taille.
Se også på Duomètre à Chronographe og Master Grande Tradition modellene, selv om dette er modeller som ligger langt utenfor normal lommebokstørrelse.
Selv om ikke alt fra JLC har vært like pent de siste årene, har de ikke vært i nærheten av å lage noe som er like gyselig som Zenith på sitt verste!